Avatar billede anna Nybegynder
09. maj 1999 - 00:00 Der er 16 kommentarer

Samba

Jeg søger et godt link med god forklarelse af opsætning af samba på min linux box, så jeg kan se den fra min win95

Hilsen
@nna
http://www.anna-sms.dk
Avatar billede tld Nybegynder
10. maj 1999 - 11:09 #1
Hej Anna

Prøv at installer den nyeste samba 2.3.1 fra ftp.sunsite.auc.dk/disk1/rsync.samba.org/pub/rsync/binaries/redhat5

Med den kommer der et X program som hedder
/usr/sbin/swat og det hjælper dig lynhurtigt med at sætte samba op.
Avatar billede slartie Nybegynder
26. maj 1999 - 09:07 #2
Jeg kan også varmt anbefale Swat. Jeg har selv brugt det adskillige gange, og finder det dejlig nemt at bruge. Hvis man vil hurtigt igang med Samba, så er Swat ikke det dårligste valg man kan foretage :-)
Avatar billede tld Nybegynder
26. maj 1999 - 11:15 #3
Det skal lige siges, at swat programmet startes i en browser og ikke direkte.

I en browser gå til URL'en

http://localhost:901/

og tast root password - thats it! Husk dog lige at genstarte samba efter ændringer.
Avatar billede anna Nybegynder
26. maj 1999 - 11:25 #4
Hvordan installeres SWAT og hvor kan det downloades ??
Avatar billede slartie Nybegynder
26. maj 1999 - 11:28 #5
Her kan du finde Samba (swat følger med i Samba pakken):

ftp://ftp.samba.org/pub/samba/Binary_Packages/redhat/RPMS/

Det installeres med kommandoen:

rpm -Uvh pakkenavn.rpm
Avatar billede tld Nybegynder
26. maj 1999 - 11:35 #6
Ups - ja, min sti er faktisk forkert.

slartie's sti er korrekt, og der er et mirror på sunsite.auc.dk - bare ikke det jeg peger på.

swat er en del af pakken, og installerer sig selv som demon. i /etc/services filen ligger den nederst på port 901
Avatar billede softice Nybegynder
31. maj 1999 - 19:34 #7
Hei how :)

Jeg ved ikke hvor mange af jer der har rodet med det man kalder webmin. Webmin er et userfrienly program (noget af det i snarkker om). Men i dette program er man i stand til at sætte Bind8 (DNS), Sendmail, Samba, UUCP, osv osv osv op..

<HOMEPAGE CUT START>

A powerful web-based administration interface for Unix systems. Using Webmin you can configure DNS, Samba, NFS, local/remote filesystems and more using your web browser.

<HOMEPAGE CUT END>

Jeg har faktisk gode erfrainger med webmin. Jeg har brugt det tit, og bruger det stadig.

Programet kan hentes via webmin.com
eller for de mere dovne ->

http://the-coffeeshop.dhs.org/webmin/download/webmin-0.72.tar.gz

Håber at det hjalp

Henrik Jess - Aka SoftIce på IRC (eu.undernet.org) *S*

Avatar billede chromatiq Nybegynder
17. august 1999 - 13:39 #8
Den nye udgave, 2.0.5a, kan findes som source paa http://sunsite.auc.dk/samba/ftp/samba-latest.tar.gz, saa hvis du ikke koerer Redhat er det vejen frem..
Den er i oevrigt intet problem at kompilere og pakken indeholder ligeledes nyeste version SWAT...

./cq

Avatar billede tuxi Nybegynder
24. juni 2000 - 00:29 #9
Anna.....jeg bruger selv samba en del...jeg har rettet tæmmelig meget i /etc/smb.conf for at gøre så kun JEG kan få fuld adgang til linuxen, og ved andre kommer den frem med noget password....! Er det det du går efter, så skriv lige en mail til tuxi@phreaker.net så skal jeg nok sende en kopi+forklaring af min smb.conf....bare på dette site.
Avatar billede anna Nybegynder
28. juli 2000 - 21:44 #10
Jeg mangler nogle Eks.

Hilsen
Anna
Avatar billede kox.it Nybegynder
07. september 2001 - 17:57 #11
På http//www.sslug.dk kan du downloade nogle gode bøger (på dansk) der står lidt i den der hedder \"Friheden til systemadministration\" om samba og der er nogle gode links
Avatar billede kox.it Nybegynder
07. september 2001 - 17:59 #12
http://www.sslug.dk ;o)
glemte lige :
Avatar billede marmic Nybegynder
09. februar 2002 - 12:49 #13
Her er et link til den online bog jeg har haft mest glæde af.

Jeg håber du kan bruge den.
Avatar billede marmic Nybegynder
09. februar 2002 - 13:07 #14
Avatar billede fn1977 Nybegynder
21. juni 2002 - 10:31 #15
sikke et gammelt spørgsmål der ligger åbent her :-)

http://sslug/linuxbog

i bogen admin står der omkring opsætning af samba
Avatar billede fn1977 Nybegynder
19. januar 2007 - 15:27 #16
hvorfor er folk så respektløse og lade sagerne ligge så længe.. når de har fået svar så går de bare fra det hele.. ikke et lille klik som tak..