Avatar billede twister2010 Nybegynder
14. juni 2001 - 08:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Netscape vs Eksplorer

Findes der et dokument, hvor man kan se forskellen mellem Netscape og Eksplorer i javascript ?

Avatar billede orca Nybegynder
14. juni 2001 - 10:13 #1
er det noget specifikt du tænker på?

Mark
Avatar billede chris2k Nybegynder
14. juni 2001 - 10:42 #2
Ja.

<script language=\"JavaScript\">
var navVer = navigator.appVersion;
if(navVer.substr(0,3) >= 4)
if((navigator.appName==\'Netscape\') && (parseInt(navigator.appVersion)==4))
//Netscape browser
else
//Internet Explorer browser
</script>

der er også funktioner, til at se efter andre browsere, sig til, hvis du vil have dem.
Avatar billede orca Nybegynder
14. juni 2001 - 10:47 #3
ahhh jeg troede han mente forskellen på hvad NS og IE kunne i forhold til hinanden med Java-script ;o).
Avatar billede chris2k Nybegynder
14. juni 2001 - 10:55 #4
Tjah. Ka godt være du har ret : )

Men IE og NS kan nogenlunde det samme. Men det er altid meget mere besværligt i NS.
Avatar billede orca Nybegynder
14. juni 2001 - 11:03 #5
korrekt, specielt NS på en Mac... det er et helvede.
Avatar billede chris2k Nybegynder
14. juni 2001 - 11:06 #6
Ja...

Jeg har bla. arbejdet med DHTML. Det er sq til at blive sindsyg af. Hvorfor kan de ikke bare blive enige om en type javascript, de vil bruge?

Efter min mening er det NS der må trække sig, efter at deres version fungerer meget dårligere, end IE. Og der skal langt mere kode til, at gøre noget, som kun tager få linier i IE.
Avatar billede orca Nybegynder
14. juni 2001 - 11:10 #7
Det må jeg give dig ret i. Der går jo også rimeligt pålidelige rygter om at NS vil lukke for deres webbrowser. IE har bare nogle mangler, bla. sikkerhed. Ud over det så kan IE godt være ret ustabilt på en Mac.
Avatar billede chris2k Nybegynder
14. juni 2001 - 11:13 #8
Jeg tror ikke lige NS lukker. De har jo lige udgivet version 6.

Jeg kender ikke til IE på Mac, men du har sikkert ret. Men microsoft produkter, plejer gerne at blive mere og mere sikkert med tiden : )
Avatar billede orca Nybegynder
14. juni 2001 - 11:21 #9
NS 6 er og var en dødssejler fra begyndelsen... det er ihvertfald min mening. Det vil komme som en meget meget stor overraskelse hvis NS 6 nogensinde bliver populært eller udbredt. M$\'s produkter bliver kun mere sikkert fordi alle andre produkter også bliver M$. Derfor kan de kun blive truet af sig selv - hvilket de ikke bliver. Og med den nye IE i XP går M$ simpelthen for vidt ved at ændre i ens hjemmesider!
Avatar billede chris2k Nybegynder
14. juni 2001 - 11:28 #10
Helt enig

Men på trods af at de lige har brug, gud ved hvor mange penge, på et produkt, så tror jeg ikke at de bare lukker det.
Avatar billede jacobchr Nybegynder
14. juni 2001 - 11:29 #11
Ja netscape trækker sig fra browser markedet, men så er det jo godt der findes en Mozilla version 0.9.1 der er bedre end NS6 :-)
Men hvordan vudere man om en browser er godt ? Når den viser det der er skrevet i HTML eller når den selv gætter sig til hvad der skulle have stået ?

Men til det du spurgte om er der et link her ; http://www.mozilla.org/docs/web-developer/ :-)

/jacob
Avatar billede orca Nybegynder
14. juni 2001 - 11:33 #12
De vil heller ikke \"lukke\" det. De vil bare ikke viderudvikle det. NS vil heller ikke lukke som firma. De vil fortsætte som et webmediefirma - af en eller anden slags. Mht. Mozilla så foretrækker jeg personligt Opera (www.opera.no). Opera er virkeligt hurtig og viser tables osv, langt bedre en NS nogensinde har gjort det. De mangler bare lige flash understøttelse.
Avatar billede mindtwister Nybegynder
15. juni 2001 - 20:23 #13
Så vidt jeg ved bygger nyere versioner af IE også på mozilla - det er i hvert fald det min browser bliver detected til af diverse sites...  - og jeg bruger såmænd den preinstallerede version af IE til windows ME...

-MT
Avatar billede twister2010 Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:41 #14
Beklager drenge