Avatar billede deicer Nybegynder
10. januar 2008 - 12:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MoveFirst (access/vb) igen igen

Hej

Jf tidligere svar, har jeg nogenlunde styr på .MoveFirst funktionen. (http://www.eksperten.dk/spm/813753  og  http://www.eksperten.dk/spm/813472)

Men nu er jeg igen på tynd is.

Filen A ser således ud:

Navn 1: Andersen
Navn 2: Hansen
** Indestående **
Andersen kr 100
Andersen ryger
Hansen kr 100
Hansen sover
Hansen Zzzzzzzzzz
** Bytning af kroner **
Andersen giver kr 50 til Hansen
Hansen acceptere
** Ny saldo **
Andersen har kr 50
Madsen kigger forbi og siger "Hej"
Hansen har kr 150

Hvordan får jeg fjernet disse linjer:

Andersen ryger
Hansen sover
Hansen Zzzzzzzzzz
Madsen kigger forbi og siger "Hej"

Jeg ved at jeg kan lade værd med at impotere dem i min database, men problemet er at det er tilfældigt hvornår disse linjer kommer. Jeg vil derfor kun sikre mig at de oplysninger jeg har behov for kommer ind i databasen.

Mit problemer at jeg har brugt .MoveFirst til specifikke linjer i filen. F.eks linje 2 er altid det samme, men problemet er at hvis der kommer extra linjer på, så jeg kan ikke regne med at linje nr 13 for "Andersen har kr 50" er det samme hver gang.

Nogen hints?

Pft.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2008 - 12:54 #1
Du kunne lave nogle slette forespørgsler og bruge like "*" & "ryger" & "*" og en for hver af de andre!~)
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2008 - 12:55 #2
Altså under kriterie i forespørgslen...
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2008 - 12:57 #3
Eller så find "*" & "kr" & "*" og "*" & "navn" & "*" og smid resten væk!~)
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2008 - 12:58 #4
husk det er kriterier med Like
Avatar billede deicer Nybegynder
10. januar 2008 - 13:22 #5
Hej spg

Takker og bukker endnu engang for svaret.

Jeg tror jeg vælger dør nr 2 omkring "Like" foresprøgselen. Har du mod på at vise et eksempel på dette?

På forhånd tak (igen igen)
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2008 - 14:25 #6
www.spgprogramming.com/access/Eksperten/spm813943.mdb

Kig på tabeller og forespørgslen inden du trykker på knappen og lig så mærke til de små ændringer i vb koden!~)
Avatar billede deicer Nybegynder
10. januar 2008 - 15:21 #7
Hej spg

Jeg kan godt se ændringerne og det ser ud til at virke. Du har blot sat ' foran .MoveNext, ikk?

Et sidste spørgsmål. Hvor kan jeg selv læse/lærer mere omkring programmering i Access(VB). Især med henblik på dette .MoveNext tam tam ;-)

Mange tak.
Avatar billede deicer Nybegynder
10. januar 2008 - 15:32 #8
Ahhh. Got it. Du har lavet en query.

Tak igen.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2008 - 08:13 #9
!~)

Et sidste spørgsmål. Hvor kan jeg selv læse/lærer mere omkring programmering i Access(VB). Især med henblik på dette .MoveNext tam tam ;-)

http://www.eksperten.dk/spm/813720