Avatar billede kroholt Nybegynder
10. januar 2008 - 10:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Modul - makro til autofilter, kopier og indsæt værdier i nyt ark

Hej
Jeg skal bruge hjælp med at konstruere et modul med dertil hørende makro.
Mit regneark består af 3 ark.
ark1 : liste med medlemsnumre
ark2 : liste over solgte produkter - 1 linie pr ordre
ark3 : liste over købte produkter - 1 linie pr ordre

Det jeg gerne vil have, når jeg åbner dette ark er et modul, som popper op. I modulet er en drop down liste over medlemsnumre (ark1). Når jeg har valgt det rette medlemsnumre og klikket på "ok"-knappen, så ønsker jeg at afvikle en autofilter - makro på ark 2 og ark3, som finder de ordre, som er knyttet til det valgte medlemsnr.
Endelige skal den filtrede information kopieres til et nyt regneark, hvori information skal indsættes.
Avatar billede jlemming Nybegynder
10. januar 2008 - 11:57 #1
Har du mulighed for at sende en kopi af filen ?

lemming,j(a)gmail.com

,=.
Avatar billede 8718 Juniormester
10. januar 2008 - 13:23 #2
lyder som om, at pivottabel kunne være løsningen
Avatar billede kroholt Nybegynder
11. januar 2008 - 11:43 #3
Jeg har desværre ikke mulighed for at sende en version af filen.
Jeg har siden igår bygget en userform, hvori medlems nr vises.
Mit spørgsmål er derfor nu,
den værdi (medlems nr) jeg vælger, får jeg indsat denne værdi i et autofilter, som betingelse og afvilket denne makro

status for mit vba modul er pt.

Private Sub cmdOkay_Click()
    'Verify that an item was selected
    If Me.medlemsnr.BoundValue = vbNullString Then
        MsgBox "You did not choose an item!", vbOKOnly
        Exit Sub
    Else
        MsgBox "You choose " & Me.medlemsnr.BoundValue, vbOKOnly
    End If
    Unload Me
End Sub
Avatar billede jlemming Nybegynder
11. januar 2008 - 14:31 #4
Hvis du har en mail adresse, har jeg en fil til dig
Avatar billede kroholt Nybegynder
11. januar 2008 - 14:44 #5
kroholt@hotmail.com
Avatar billede jlemming Nybegynder
11. januar 2008 - 15:17 #6
er sendt
Avatar billede kroholt Nybegynder
11. januar 2008 - 15:20 #7
det funker - smid et svar :)
Avatar billede jlemming Nybegynder
11. januar 2008 - 18:36 #8
:o)