Avatar billede perav Nybegynder
10. januar 2008 - 00:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

pc slukker ved geninstall af windowsXP

Når jeg bruger pc'en almindeligt, kører pc egentlig godt nok, men den er en krig om at starte op og hvis jeg går i kontrolpanel kommer der en fejl og kontrolpanel lukker, det underlige ved det hele er at pc'en fortsætter med at fungerer bagefter.

Nu ville jeg så geninstall. WindowsXP men når jeg sætter den i gang med at geninstall. slukker pc'en når den når der til hvor den indlæser filer og den når til "ASPI Plug & Play" et eller andet, så slukker den helt, hvad kan der være galt? og hvordan finder jeg fejlen. Jeg har prøvet med 2 forskellige originale WindowsXP-cder med samme resultat
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2008 - 00:46 #1
Avatar billede perav Nybegynder
10. januar 2008 - 09:56 #2
Mit store problem er nu ikke at den lukker kontrolpanel men at pc'en slukker når jeg forsøger at geninstall. WindowsXP, pc'en trænger til en geninstall, den har kørt siden 2004.

Der er ikke noget Nero på pc'en iøvrigt :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2008 - 12:03 #3
Sorry, jeg misforstod spørgsmålet.....
Avatar billede Jensen DK Novice
10. januar 2008 - 13:52 #4
http://www.helgec.dk/killdisk.html
Læs den her det er muligvis den du mangler.
Avatar billede perav Nybegynder
11. januar 2008 - 12:14 #5
Jeg prøvede med Killdisk men under startprocessen lukkede pc'en ned igen. Det er underligt at pc'en kører fint når den er inde i Windows men lige så snart jeg vil enten geninstall windows eller som nu, prøver at kører killdisk, så slukker pc'en.
12. januar 2008 - 14:01 #6
Måske varmeproblem ?
Avatar billede runell Nybegynder
12. januar 2008 - 22:01 #7
Hvis maskinen kører "perfekt" under normalt brug, og kun slukker, når du vil geninstallere - så har du enten en eller anden form for virus (jeg ikke kender til) som tvinger maskinen til at slukke, når den opdager du prøver at geninstallere og dermed fjerne denne virus.

Hvis det skulle ske at være tilfældet, så find en anden tom harddisk og sæt den i maskinen,begynd at installere windows - hvis der sker det samme, så er der helt sikker tale om et hardwareproblem, som der så skal fejlsøges, for at finde årsagen.

Går installationen uden problemer med en anden disk i computeren, så er det som jeg startede med, et eller andet der ligger på harddisken og ikke vil "dø" - eller også er det bare harddisken der er defekt :)

Best Regards
Avatar billede perav Nybegynder
13. januar 2008 - 03:21 #8
Jeg forsøger med en anden HD i første omgang - vender snarest tilbage :-)
Avatar billede perav Nybegynder
13. januar 2008 - 16:22 #9
Jeg har nu forsøgt med en anden HD, men den lukker også pc ned under install. af WindowsXP, hvor pokker ligger denne fejl (Ram - Grafikkort - Bundkort - CPU)!!!
Avatar billede perav Nybegynder
13. januar 2008 - 17:00 #10
Ho Ho jeg tror jeg har fundet fejlen :-) Der sidder en fjederlås til køleren på CPU'en som er knækket af så fjederen ikke kan klemme køleren ordentligt på plads, jeg har midlertidig sat en lille træklods i spænd og nu slukker pcen ikke mere. Den slukkede formentlig fordi CPU'en blev for varm.
Avatar billede runell Nybegynder
13. januar 2008 - 19:39 #11
Det er jo godt så - lyder bare meget mærkeligt at det kun er i forbindelse med geninstall at den ville genstarte - men selvfølgelig, hvis der er problemer med at detecte CPU ordenligt, kan det give udslaget.

Det vigtigste er at maskinen kører igen - du skal nok overveje en ny køler, en træklods er kun en lappeløsning :)
Avatar billede perav Nybegynder
13. januar 2008 - 20:30 #12
Jamen selvfølgelig,- der skal en ny køler + blæser på, det var kun for at teste om det hjalp mht klodsen :-)
Avatar billede perav Nybegynder
21. november 2008 - 09:47 #13
Tak for hjælpen men jeg fandt jo selv fejlen :-)
svar
Avatar billede Jensen DK Novice
21. november 2008 - 10:57 #14
Det er altid godt med lidt oprydning.