Avatar billede hlj Nybegynder
06. december 1999 - 09:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Max partitionstørrelse på en NT4 SP5

Hvad er den maximalle størrelse en partition på NT4 sp5 kan være?

Er det 4 Gb eller kan den være større?

Kan man bruge Partition Magic til at få den større end 4Gb
Avatar billede sjensen Nybegynder
06. december 1999 - 09:24 #1
Max partition når man bruger NT's egen formattering er 8 gb.

Hvis man derimod benytter et andet formatteringsværktøj, f.eks. DiskManager og formatterer disken INDEN NT installeres er der ingen grænser.

En anden mulighed er at hvis man har flere (ens) diske kan man sammensætte disse i et sæt og dermed få f.eks. 3 4gb diske til at blive en stor 12 gb disk. Til dette bruges Disk Administrator i NT Administrative værktøjer.

sjensen
Avatar billede hlj Nybegynder
06. december 1999 - 10:35 #2
Jeg har lige sat en 34GB HD i vores server efter at jeg har laver en diskkopiering af den eksisterende disk, 2 partitioner af hver 4 GB.

Nu er der ca. 24GB tilbage på disken og når jeg bruger Disk Administrator til at create primary foreslår Disk Administrator en størrelse på 24GB.

Det konflikter lidt med hvad jeg tidligere har hørt, så kan det være rigtig?
Avatar billede sjensen Nybegynder
06. december 1999 - 11:06 #3
Hej hlj,

Jeg undskylder. Det er kun den primære partition under NT der kan være max. 8gb. Hvis din disk er større end 8gb kan du max oprette et C-drev på 8gb. Resten kan partitioneres som en stor. F.eks. den du har på 24gb.

sjensen
Avatar billede hlj Nybegynder
06. december 1999 - 11:48 #4
Tak det prøver jeg.
Avatar billede hajslund Nybegynder
07. december 1999 - 08:40 #5
Daws :-)

Hvordan laver man den primære partition større end 4 Gb?