Avatar billede traxis Nybegynder
09. januar 2008 - 16:50 Der er 2 kommentarer

Simpel .bat/.vbs-fil - Hjælp!

Jeg har en kunde, som kører C5 på sin stationære, men C5 kan ikke finde ud af andet end serielt forbundne printere, så derfor kører han selvfølgelig med serielt kabel, selvom printeren både har USB og LAN interface.
    Den stationære kører WinXP.

Han har nu købt en Notebook fra Asus, med Vista på, og han vil meget gerne kunne printe over netværket på denne maskine (den er delt, bare rolig), men det tillader den ikke, før han via "Kør.." og en oprettelse til en delt mappe angiver brugernavn og pw til den stationær.

Jeg har selvfølgelig undersøgt sagen lidt, og det viser sig, at Vista har en problem med serielle kabler!
..selvfølgelig var det Vista der var problemet.

Mit spørgsmål til jer:
Er det muligt at lave et script i .bat eller .vbs, som opretter forbindelse til"\\192.168.1.5\hpcolor" og derefter automatisk angiver brugernavn og password?

Kender godt NET USE LPT1: \\sti\printer
..men det kan jeg jo ikke bruge til noget.

Hilfe bitte!
Avatar billede gammelhat Nybegynder
09. januar 2008 - 17:03 #1
net use \\192.168.1.5\hpcolor /user:navn password

authenticerer brugeren på den anden maskine
Avatar billede traxis Nybegynder
09. januar 2008 - 17:21 #2
Prøver det i morgen tidlig, har fri nu. Du får point i morgen.