Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
09. januar 2008 - 14:04 Der er 6 kommentarer

skrivebord på baggrund problem

Skrivebordet og windowsikoner på baggrunden er ?slettet? af bruger, så baggrunds billede kan skiftes men skifter dog tilbage til et ?temabillede efter opstart (mulan?) der kan ikke oprettes genveje eller andet på baggrunden (kan dog aktivere Vis Skrivebord på statuslinje :-) Vil gerne have et normalt XP-lignende skrivebord tilbage hvis det kan lade sig gøre.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. januar 2008 - 14:10 #1
Hvis det er et nyligt opstået problem , så lav en systemgendannelse: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/Help/9f6d755a-74bb-4a7d-a625-d762dd8e79e51030.mspx
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
09. januar 2008 - 15:34 #2
selvfølgelig kan jeg bruge en systemgendannelse eller endnu mere ekstrem at geninstallere samtlige programmer m/u operativsystem :-) men som nævnt findes skrivebordet jo stadig blot ikke på baggrunden hvor jeg ønsker den :-) jeg leder efter en lidt mindre drastisk løsning (der er ikke etableret genoprettelsespunkt efter programinstallation). Jeg mener at brugeren ved en fejl har deaktiveret skrivebordsvisningen på baggrunden ..
Avatar billede vejmand Juniormester
09. januar 2008 - 15:57 #3
Det lyder lidt underligt???

"Gendannelsespunkter oprettes automatisk hver dag og lige før vigtige systemhændelser som f.eks. installation af et program eller en enhedsdriver. Du kan også oprette et gendannelsespunkt manuelt."
Sakset herfra: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/Help/517d3b8e-3379-46c1-b479-05b30d6fb3f01030.mspx#EBG

Efter min mening findes der ikke noget mere "u-drastisk" end en systemgendannelse, men jeg respekterer selvfølgelig at du er af en anden mening.  :-)
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
11. januar 2008 - 12:23 #4
OK - jeg VAR skeptisk og har forøvrigt altid været skeptisk overfor denne løsning som sjældent har virket efter mine behov. Og det gjorden den da heller ikke. Jeg vil dog prøve at præcisere problemet bedre. Skrivebordet er IKKE slettet men derimod blivet flyttet til proveslinjen hvilket efter min mening er et særdeles ubekvemt sted at have hele skrivebordet - og det er løsningen på dette problem jeg efterlyser dvs skrivebordet skal tilbage på skærmen ligesom i windows XP :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
11. januar 2008 - 12:49 #5
Hmmm, prøv lige dette:
Højreklik på skrivebordet -> Vis -> Klik på "Vis ikoner på skrivebordet"
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
11. januar 2008 - 21:47 #6
Hej Vejmand - det var en af de sjovere (jeg havde jo ikke noget normalt skrivebord undtagen på proceslinjen :) og ja den har jeg prøvet overalt hvor det har været muligt ellers havde jeg ikke kunnet hente skrivebordet ind på proceslinjen :-( så det endte med at pigebarnet fik sin computer tilbage i brugbar omend lidt kluntet tilstand ...