Avatar billede bornstein Juniormester
09. januar 2008 - 10:14 Der er 14 kommentarer

Partition på c drev gøres større

Jeg er desværre ved at have mit c drev fyldt op (40 Gb). Da jeg oprettede pertitioner blev de to andre drev (D og E) betydelig større.
Nu ville jeg gerne bruge noget af pladsen fra E drevet til at gøre C drevet større. Er dette muligt, uden at genetablere Vistas og starte helt forfra?
Hvis det er, hvordan gør jeg?
Avatar billede champ0 Nybegynder
09. januar 2008 - 10:43 #1
Jeg må indrømme at jeg ikke har prøvet dette på en Windows Vista, men på en Windows XP har jeg gjort det flere gange vha. Symantec Partition Magic væktøjet, har du prøvet det?
Avatar billede resten Nybegynder
09. januar 2008 - 10:58 #2
Avatar billede bornstein Juniormester
09. januar 2008 - 11:21 #3
Tak for svar, begge to.
Jeg har fundet en ven der har løsningen. Muligvis en af dem som I foreslår. Han hjælper mig i næste uge.
Vil nogen af jer evt. have point, så læg lige et svar.
Venligst
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2008 - 11:52 #4
det er acronis der er løsningen. brug den indbyggede wizrd hvis du er usikker og følg anvisningerne.
som altid modtager jeg IKKE point men er bare med i debatten hvis den kommer
Avatar billede champ0 Nybegynder
09. januar 2008 - 12:02 #5
Kender ikke selv Acronis, virker den bedre end Symantec Partition Magic eller er det blot fordi I kender Acronis bedre?
Avatar billede resten Nybegynder
09. januar 2008 - 13:03 #6
Acronis er efter min mening mere bruger venligt og nemmer at arbejde med set i forhold til Partion Magic.

Og yderlig mere så mener jeg ikke at Symantec's Partion Magic ikke understøtter Vista officelt.
Avatar billede jepouls Nybegynder
11. januar 2008 - 16:25 #7
Hvis du har flere partions på den samme disk, har vista selv en mulighed for at ændre størrelser på partions.
Du skal i start - kontrolpanel - administration - computeradministration - lager - diskhåndtering. Så højreklikker du på det partion der skal gøres større, og vælger i menuen. Det kan ske at du først skal formindske et af de andre partions. Det gør du ved at højreklikke på det og vælge i menuen.
Avatar billede bornstein Juniormester
11. januar 2008 - 16:48 #8
Hej Jepouls.
Tak for dit svar. Jeg har kunne flytte 2 gb til en ny disk for at frigøre/ formidske en af de andre partioner. Atlså nu har jeg så endnu et (tomt) drev. Men jeg kan desværre ikke få "Udvid diskenhed" i menuen på mit C drev til at være aktiv.
Så nu er jeg desværre strandet. Kan du mon hjælpe mig videre?
Venligst
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2008 - 16:50 #9
Ellers kan jeg
Avatar billede bornstein Juniormester
11. januar 2008 - 17:14 #10
Jamen byd blot ind for min skyld
Avatar billede jepouls Nybegynder
12. januar 2008 - 09:37 #11
desværre negativt.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2008 - 09:41 #12
Avatar billede bornstein Juniormester
12. januar 2008 - 14:30 #13
Tak for svar.
helgec, jeg tror ikke din ellers udmærkede vejledning virker til mit nuværende problem. Idet jeg jo ikke får mulighed for at udvide partitionen (ved højreklik.). Jeg kan se at C drevet er "låst" i højremenuen, hvad angår mulighed for udvidelse.
Hvis jeg iøvrigt skal mange manøvre og omveje igennem, er jeg bange for, at jeg ikke har mod på det.
Tak
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2008 - 10:01 #14
Det er naturligvis op til dig, men at det vil virke det er jeg 100% sikker på, tænk over det , du er velkommen til at kontakte mig