Avatar billede kaspervt Nybegynder
09. januar 2008 - 08:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar, men hvilken?

Jeg skal købe en ny bærbar og har fundet to jeg syntes der er interessante:
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=167491
og
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/92400_(Wupti).html

De er temmelig ens, den ene lidt flere ghz men den anden core 2 duo.

Andre idéer af lignende karakter er bestem også velkomne.

Håber i vil hjælpe.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. januar 2008 - 08:58 #1
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=410499 jeg ville tage denne. Den er bedre end begge 2 :)
Avatar billede kaspervt Nybegynder
09. januar 2008 - 09:03 #2
Det ser bestem interessant ud. Den skal helt sikkert med i overvejelserne. Tak.
Avatar billede champ0 Nybegynder
09. januar 2008 - 10:47 #3
Jeg mener at huske, at magasinet GEAR for noget tid siden lavede en test af en række bærbare og så vidt jeg husker var det en HP der vandt, HP bærbare kan somregel købes til fornuftige priser i Føtex og Bilka. Hvis du ønsker det, vil jeg da gerne undersøge hvornår testen er fra og præcis hvilken model der vandt, men det kan jeg først gøre når jeg kommer hjem fra arbejde :-)
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. januar 2008 - 11:16 #4
føtex og bilka er som regel bare for dyre, for alt for dårlig hardware, men HP er et godt mærke helt sikkert. Fujitsu-siemens, toshiba, asus og ibm er også gode
Avatar billede champ0 Nybegynder
09. januar 2008 - 11:37 #5
Ved nu ikke om de er så dyre igen. Bilka har i denne uge en HP Pavilion model dv9653 på tilbud til 6.999,-. Nu kunne jeg ikke finde præcis denne model på edbpriser, men modellen dv9655 har næsten samme specs, så vidt jeg lige kan se (dv9653 har vist en større disk) og den billigste jeg kunne finde på edbpriser.dk koster 8.446,-, så helt i hegnet er Bilkas priser vist ikke. Om man så har lyst til at købe en bærbar i en forretning der ikke ved ret meget om sådan noget, er så en anden sag :-)
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. januar 2008 - 12:28 #6
Bilka reklamerer som regel for gamer maskiner og så har de skod gfx kort, for lidt ram eller andet skidt. Der er altid sparet på et eller andet for at få prisen ned. Eks har den fra Bilka AMD CPU, det er ikke godt. 8400M er nu heller ikke for meget bevendt. Du kan få en maskine med samme specs bare med 1.8 cpu men med GS gfx kortet for 5800kr på edbpriser
Avatar billede kaspervt Nybegynder
10. januar 2008 - 13:51 #7
Nå, så købte jeg mig en Zitech, jeg er lidt pjattet med at den ikke er så stor. Imponerende hvad man kan få for 5000.-

Hvordan afslutter jeg denne tråd?
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. januar 2008 - 13:58 #8
du beder om svar fra dem du mener skal have point, så kan du markere navnene på dem der har lagt svar, de kommer i en box ved siden af indlæg boxen. Derefter vælger du bare accepter. Har du ikke fået den hjælp du efterlyser smider du bare selv et svar du kan aaceptere :)
Avatar billede kaspervt Nybegynder
10. januar 2008 - 14:25 #9
dr Gonzo, smider du ikke et svar?
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. januar 2008 - 14:46 #10
kommer her :)
Avatar billede foto Nybegynder
10. januar 2008 - 19:00 #11
Jeg har netop købt en Acer Travelmate 6292.  Dejlig laptop men problemet er at der er så meget sikkerhedssoftware på laptoppen (Acers eget) at jeg nu ikke kan komme til at låse den op da jeg har glemt et password.  Acer praler med at deres nye laptops er "tamper-free" (ikke kan manipuleres til at åbne) og jeg vil give dem ret.  Alt er prøvet.  Så medmindre du arbejder i efterretningsbranchen og med garanti kan huske alle passwords skal du måske købe en anden laptop. (se evt "åbning af Acer TM", den er desværre min).  MVH Foto
Avatar billede foto Nybegynder
10. januar 2008 - 19:01 #12
(ser nu at du har købt en Zitech)