Avatar billede benne2k Nybegynder
14. juni 2001 - 00:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ungdomswebsite: Ideer søges

Hej eksperter!

Jeg står og skal til at lave et nyt ungdomswebsite, Teen-Zone (og nej - det skal ikke forveksles med teenzone.dk)
Men min hidtidige ide er, at dele siden op i \"Zones\" for unge.. Altså lidt ligesom Jubii har kanaler, så har Teen-Zone zone\'s for alle typer unge.

Men jeg mangler ideer til hvilke zones unge vil have og kan bruge til noget fornuftigt.. msåke en chat, et forum, men også noget udsædvaneligt og nyt som trækker unge til - jeg er selv ung (16) og har ideer, men har brug for ekspert-hjælp...

Jeg har overvejet at lægge et spørgeskema på nettet på www.teen-zone.dk (mange taster forkert når de skal ind på www.teen-zone.dk).

Håber meget I kan hjælpe med ideer til siden eller til hvordan jeg kommer i kontikt til andre unge med ideer....
Avatar billede hr_peki Nybegynder
14. juni 2001 - 00:13 #1
Du ku snakke med unge på skoler og se hvad de ville synes ku være godt og noget de gider at bruge tid på.
Avatar billede nomiz Nybegynder
14. juni 2001 - 00:14 #2
hent inspiration her:
www.n.dk
www.epunkt.dk
Avatar billede benne2k Nybegynder
14. juni 2001 - 00:17 #3
Skulle gerne have noget nyt - som tiltrækker unge - ellers kan konkurrencen være hård...
Avatar billede nof Nybegynder
14. juni 2001 - 00:24 #4
Hvis du vil lave noget fedt, så find på et navn som ikke allerede er taget. Det er meget smart det du gør - og teenzone.dk er da også for dumme at de ikke har sikret sig teen-zone.dk - men det er altså stadig federe hvis du finder på de eget navn - også hvis du gerne vil undgå at blive forvekslet med teenzone.dk

/nof
Avatar billede benne2k Nybegynder
14. juni 2001 - 00:29 #5
Det er egentlig min egen dumhed, at jeg ikke tjekkede ud om teenzone.dk eksisterede da jeg bestilte domæne - og er først blevet gjort opmærksom på det nu (og pga. af de mange besøgende på min side - som skyldes små teenagers hukommelse ikke rækker ret langt)...

Men på den anden side er jeg da glad for at folk også kommer ind den vej - men bli\'r sitet en succes køber jeg nok et andet navn, lignende navn - eller opkøber hele teenzone.dk (in your dreams, boy)
Avatar billede kbdesign Nybegynder
14. juni 2001 - 01:23 #6
Først: Fed ide. Lidt syndt med teenzone.dk. Men hvis du laver et fedt logo, hvor man lægger mærke til bindestregen, så tror jeg ikke det bliver det store problem(måske...)

Næst:
- En zone for studerende er altid godt(måske noget med bytte/købe/sælge bøger).
- Man kunne også lave zoner for specifikke interesserer, for f.eks. Big Brother fans, som jeg ved der er mange unge der følger med i(se bbfanklub.dk).
- En zone for unge og deres problemer(Der findes jo mange teenage-problemer som de ikke tør konfrontere deres forældre om)
- En zone for hobbier og ting og sager som unge går op i(mange unge går meget op i deres knallerter, mobiltelefoner og lign.)

Håber dette kunne hjælpe... Det er jo bare at sætte sig ned og lave en brainstorm, og tage en zone ad gangen. Efter noget tid vil du garanteret have bygget noget stort op. Sig til hvis det bliver for stort og du får brug for hjælp(Jeg er altid frisk på at hjælpe for en skilling eller to. :o) )
Avatar billede webson Nybegynder
14. juni 2001 - 01:41 #7
helt klart nogle online spil !
Avatar billede vandhunden Nybegynder
14. juni 2001 - 09:06 #8
Hvad med noget med nogen profiler og noget chat med dm der er online, det kræver selvfølgelig at du har en del besøgende...

BTW, \"de mange besøgende på mit site\"? Jeg får en \"Forbidden Acces\" eller sådan noget.

Du er da selv ung! Nu har du vel spurgt dig selv hvad du SELV leder efter på den slags sider, selvom du er webmasteren.

/Andreas
Avatar billede benne2k Nybegynder
14. juni 2001 - 10:14 #9
Jeg måler statestik på min side, og kan derfor se hvor mange der kommer ind (og får \"forbidden access\"-fejlen)...

Jeg har spurgt mig selv - og er kommeå på mange ting - men problemet er jo, at der er jo mange unge som vil have andet end det jeg lige vil have...
Avatar billede kbdesign Nybegynder
14. juni 2001 - 13:25 #10
Det er derfor det er godt at lave en brainstorm og derefter tage en ting ad gangen. Du skal nok hurtigt få bygget en stor side op.

Du kan evt. spørge venner/klassekammerater...
Avatar billede cion Nybegynder
01. juli 2001 - 18:02 #11
En god ide til at få nogen ideer er at få en masse folk til at hjælpe dig. Først bestem din målgruppe, okay det er unge, lad os sige 14-21 så kan det være en god ide at finde nogen idefolk, og det ville være ret passende at tage 2 i hver alder en dreng og en pige på 14 og en dreng og en pige på 15 o.s.v. det kan godt være du rammer nogen usædvanelige drenge eller piger hen af vejen, men fordi du har så mange og aldersforskellen ikke er så stor, så vil du have meget nemmere ved at få et indtryk af hvad du vil have lavet. Noget af det mest vigtige er kommunikationen mellem dig og dine testere, lav et board hvor folk kan skrive sig ind, eller vælg nogen af dine venner i den aldersgruppe og lav et møde.

/Cion
ICQ# 47879065