Avatar billede niklasnedergaard Nybegynder
08. januar 2008 - 19:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Program til A4 opdeling?

Hej eksperter.

Ja, jeg ved ikke helt hvad jeg skal kalde det? Men jeg leder efter et prorgram hvor jeg bare skal kunne sætte billeder ind, men det skal kunne dele et A4 ark op i forskellige foldere osv. hvis I forstår hvad jeg mener? Et program på der skal kunne hentes gratis på nettet :)

Ville sætte stor pris på hjælp!

Mvh.
Niklas
08. januar 2008 - 19:31 #1
- forstår ikke hvad du mener ?
Avatar billede niklasnedergaard Nybegynder
08. januar 2008 - 19:34 #3
Hm, nej det også svært at forklare :S
Men et program der kan printe ud, hvor der siden er delt op, så man kan folde den, som en folder, til f.eks. en sang. Hvor der er en forside, og så kan man åbne den og så der en sang inde i, og en noget andet på bagsiden?
08. januar 2008 - 19:46 #4
... altså noget Publisher-agtigt ?
Avatar billede niklasnedergaard Nybegynder
08. januar 2008 - 19:49 #5
Ja, præcis!
08. januar 2008 - 19:55 #6
... og rimeligt automatisk (og billigere *S*) - måske med lidt menuer ... ???
Avatar billede niklasnedergaard Nybegynder
08. januar 2008 - 20:06 #7
Ja det ville være fint.
08. januar 2008 - 20:33 #8
... kender ikke umiddelbart noget program/util der kan det... men nu er det ønskede jo lidt mere defineret...
Avatar billede niklasnedergaard Nybegynder
08. januar 2008 - 20:37 #9
Ja :S
Avatar billede haverslev Novice
08. januar 2008 - 21:30 #10
Jeg har flere gange lavet foldere i A5 størrelse, altså et liggende delt A4 ark, hvor der er noget på Forsiden, noget på side 1, noget på side 2 og noget på bagsiden.
Først laver man "for og bagsiden" på et A4 ark der er delt i 2 "spalter"
på forsiden sættes f.eks et billede ind og underneden skrives noget tekst
på modstatte side i den anden spalte, som jo er/bliver bagsiden, kan man også indsætte bileder og tekst eller hvad man nu har lyst til.
Nu gemmes dette arbejde og man laver et tilsvarende wordokument, dog vil dette blive som side 1 og side 2, altså det man "åbner"

Fidusen er så, at manførst printer det "første worddokument" ud i det antal man skal bruge.
Når det er gjort, så alt efter ens printer hvordan den tager papiret fra bakkerne, så vendes de udprintede dokumenter på hovedet og man udprinetr så worddokument 2.
Nu skaulle man så gerne have et A4 ark der kan bukkes på midten og derved få en 4 siders A5 folder

Start Word, gå i Filer og vælg sideopsætning
Her sættes prik eller vælges "liggende" - OK  (lidt forskellet alt efter version)
Herefter klikes på Formater, klik på Spalter, vælg 2 spalter - ok
Nu kan man i dokumentet se at der er en opdeling på midten, denne spalter i midtten kan laves mindre ved blot at tage fat i det mørke stykke i linialen og trække det sammen.
Håber du kan bruge dette.
Avatar billede haverslev Novice
20. marts 2008 - 21:15 #11