Avatar billede klokkebabz Nybegynder
08. januar 2008 - 16:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hva der galt?

Hej Allesammen.

Har igennem den senere tid haft svært ved at tænde for min computer. Har gået og troet at min power knap var gået i stykker, da jeg skulle tænd og slukke min strømforsyning samtidig med jeg trykkede på knappen - og lige pludselig startede min computer.

Men andre jeg har spurt mente ikke det var knappen, men noget andet evt strømforsyning, så igår købte jeg mig en ny strømforsyning og vupti min computer tændte bare da jeg trykkede på knappen.

MEN..

Den holder maks 2 min - så går min computer ud - så kan jeg slukke for min nye strømforsyning og vente 15 min, så kan jeg tænde igen men det samme og det bliver den ved med - holder maks et par min så slukker min computer bare automatisk.

Hva er problemet?

Har snakket lidt med nogen folk... nogen siger den måske bliver for varm.. andre siger bundkort måske er i stykker en anden siger harddisk..

Håber i kan hjælpe for jeg aner det simpelthen ikke.

Mvh
Avatar billede fxj Juniormester
08. januar 2008 - 16:56 #1
Prøv at tage låget af og se om den trænger til at blive støvsuget inden i.
Computere kan blive rigtig langhårede inde omkring blæserne
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
08. januar 2008 - 16:58 #2
Tak for det hurtige svar.. vil prøve at give den ordentlig rengøring, også må se om det hjælper.
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
08. januar 2008 - 17:04 #3
Men hvordan kan det enlig os være at jeg med min gamle strømforsyning ikke bare kan trykke på knappen også tænder computeren? - kan jeg med den nye jo? - så ville da være lidt mærkeligt hvis det bare er fordi den er beskidt?? eller
Avatar billede fxj Juniormester
08. januar 2008 - 17:37 #4
Er strømforsyningen stor nok til computeren? Hvis bundkortet ikke får stabilt strøm nok slukker det ned.
Hvis det sker uden at du laver noget ved computeren kan det også være energispareindstillingen. (det ligger under egenskaber, som du får frem ved at højreklikke på skivebordet.
Det kan også være andre ting, men normalt er det CPU´en der bliver for varm.
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
08. januar 2008 - 17:40 #5
skulle jeg mene den er.

Den gamle er på 680w - den nye er dog kun på 600w men skulle da gerne kunne trække det. - dtrøm stømstyring kan jeg så desværre ikke nå at komme ind under.. men har da altid kørt fint.

Men vil prøve at rense den cpu når jeg kommer hjem.
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
10. januar 2008 - 15:42 #6
har nu prøvet nyt motherboard også, men det hjælper heller ikke - computeren tænder bare og efter 2 min siger det "click" så lukker den bare ned.
10. januar 2008 - 18:35 #7