Avatar billede ulrik28 Nybegynder
08. januar 2008 - 08:56 Der er 5 kommentarer

Microsofts monopol

Heej alle sammne (:
Jeg skal lave projektopgave om microsofts monopol på styresystemer, og jeg skal bruge nogle forskelige meninger om dette emne (:
Hvis du har lyst til at hjælpe, ville jeg blive glad (:

Taak
08. januar 2008 - 09:08 #1
08. januar 2008 - 09:09 #2
Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.dk/
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. januar 2008 - 09:19 #3
Jeg vil anbefale at du læser denne danske oversættelse at det berømte open source dokument "The Cathedral and the Bazaar" skrevet af Eric S. Raymonds

http://www.laisen.dk/index.php?id=288
Avatar billede ulrik28 Nybegynder
08. januar 2008 - 13:23 #4
Tak for det gode link !!
Det var lige sådan noget jeg ledte efter (:
Hva er din egen mening om microsoft?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. januar 2008 - 14:47 #5
Jeg er ikke hellig, hverken den ene eller den anden vej. Jeg har masser af forskellige værktøjer i min værktøjskasse. På både min stationære og på min bærbare er installeret VMWare så jeg kan starte forskellige versioner af Microsoft, Linux Solaris, BSD eller hvad jeg nu har brug for. jeg arbejder pt. på at købe en MAC OS jeg kan installerer virtuelt ogs.

Som jeg ser det er Microsoft et pænt typehus, hvor du ikke har ret mange valg mht indretning og hvordan huset er opbygget. Leder du efter en kasse du kan sætte strøm til og så tænde uden de store problemer til lidt Internet, mail og dokumentskrivning, så er Microsoft et fint valg

Vil du derimod have kontrol med alt, seld sætte op og designe layour og funktionalitet, så skal du på linux

Jeg selv arbejder med IT sikkerhed på et netværk hvor der kun er Microsoft servere, så jeg bruger Linux på min arbejdsstation extentensivt fordi jeg med linux kan ting som Microsoft ikke kan