Avatar billede busch-jensen Nybegynder
07. januar 2008 - 22:54 Der er 16 kommentarer

Kan ikke bruge ALT-TAB til at skifte mellem programmer.

Hej

Jeg har et problem, som egentlig har været gældende i et stykke tid. Nu har jeg dog besluttet mig for at spørge herinde.

Når jeg bruge ALT-TAB for at skifte program, så sker der ikke noget.

Jeg har tidligere haft et andet task switcher program installeret, og når jeg tager et kig på min processliste, så ligger der også som udgangspunkt en taskswitch processs, som jeg kan afslutte.

Når denne proces er blevet afsluttet / dræbt, så virker ALT-TAB funktionen, MEN kun én gang! Anden jeg bruger kombinationen, sker der igen ikke noget.

Som en alternativ løsning har jeg pt. installeret TopDesk, men den måde programmet switcher på er en del langsommere end den "oprindelige" ALT-TAB funktion.

Nogle gode idéer til, hvordan jeg få re-enabled ALT-TAB?

OS: Windows XP Pro SP2

Med venlig hilsen
Busch-Jensen
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. januar 2008 - 23:04 #1
Sådan disabler du den. Modsat burde jo så gøre det du beder om. Værdien er i hvertfald sat til 1 i min reg.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. januar 2008 - 23:05 #2
Nå, måske skulle du også have et link ;-)
http://www.windowsitpro.com/Article/ArticleID/15076/15076.html
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. januar 2008 - 23:08 #3
Og hvis det ikke virker, mener jeg at Powertoys fra MS kan ændre antallet af rækker og kolonner der skal vises. Mon ikke den funktion dermed genetablerer de rigtige indstillinger, hvis du leger lidt med det.

I øvrigt er CoolSwitchColumns sat til 7 & CoolSwitchRows sat til 3 i min reg. fil.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
07. januar 2008 - 23:28 #4
akyhne - takker for indlægget / forslaget. I min reg. db. står Coolswitch pt. til 1. CoolswitchCol til 7 og CoolswitchRow til 3.

Så det er meget lig det du selv har stående. Jeg har prøvet, at reinstallere Powertoys Task Switcher, men uden held. Vinduet med oversigten over igangværende programmer dukker ikke op på skærmen...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. januar 2008 - 23:35 #5
Jeg mente ikke du skulle installere Task Switcher, men jeg mener du kan angive hvor mange rækker & kolonner der skal være.

Har du prøvet med et andet tastatur?
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
07. januar 2008 - 23:43 #6
Andet tastatur - god idé. Jeg har testet tasterne på det jeg har nu. Ingen problemer (PassMark Keyboard Test). Udover dette, så synes jeg bare, at det er mærkeligt at ALT-TAB virker første gang. Men jeg prøver et andet tastatur imorgen. :)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. januar 2008 - 07:49 #7
Det kunne også være driveren der er kuk i. Men prøv et andet tastatur.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
08. januar 2008 - 20:42 #8
akyhne - Driver? Jeg er lidt forvirret... Jeg har ikke prøvet et andet tastatur, for min ALT knap (den i venstre side af tastaturet) MÅ virke! Ihvertfald har jeg ingen problemer med at trykke CTRL-ALT-DEL for at få taskmanageren frem! :)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. januar 2008 - 20:55 #9
Software til tastaturet.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
08. januar 2008 - 21:41 #10
Jeg benytter et gammelt Fujitsu tastatur. Totalt skod, men det virker. Jeg kan dog prøve, at boote i Ubuntu for at se, om ALT knappen er med der, men som sagt, så virker CTRL-ALT-DEL. Underligt.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. januar 2008 - 21:59 #11
Den pc jeg sidder ved nu har et lignende problem. Når problemet opstår, og jeg tester med PassMark Keyboard Test, virker knappen ikke som den skal. Jeg ved ikke hvad problemet skyldes, men problemet flytter med tastaturet til en anden pc. Fejlen kommer ikke med det samme, men efter nogle uger på en ny pc. Ved skift til et andet tastatur, er fejlen væk.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
01. februar 2008 - 21:37 #12
Har installeret Windows Vista 32-bit. Nu virker Taskswitching! Dog skiftes ikke til det valgte program ved at slippe ALT-knappen. I stedet skal jeg trykke på Enter. Under alle omstændigheder, så fik jeg da aflivet tesen om, at tastaturet skulle være defekt. *S*
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. februar 2008 - 21:41 #13
Det siger mig nu stadig at det må være tastaturet det er galt med.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
01. februar 2008 - 22:05 #14
Hmm... Nu fik jeg installeret Vista (32-bit) - her virker tastaturet fint. Når jeg trykker ALT-TAB, så dukker "listen" over programmer op, men jeg skal trykke på Enter for at vælge, efter at have ALT-TAB'bet mig hen til det program, som jeg ønsker at bruge....
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. februar 2008 - 22:13 #15
Ja, jeg har det samme problem i XP med tastaturet. Derfor mener jeg det stadig er tastaturet. Jeg har selv fået Vista for 14 dage siden, og har ikke haft problemer siden. Det havde jeg heller ikke i XP efter geninstallation, men problemet dukkede altid op efter et stykke tid. Nu må vi se hvordan det går i Vista. Næste gang jeg får fejlen, ryger tastaturet.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. februar 2008 - 22:14 #16
Forresten har jeg da haft fejlen en enkelt gang, lige efter installationen, men ikke siden da.