Avatar billede munkerud Nybegynder
13. juni 2001 - 22:50 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Word ændres i opstartsbilledet

Er der nogen der kan et lille \"cowboytrick\" så Word 97 ikke ændre sig hver gang man starter programmet op.
Det er fx irriterende at man hver gang skal op og ændre på \"zoom %\" til - i mit tilfælde 90%- og dernæst aktivere \"Sidelayout\".
Avatar billede egede Nybegynder
13. juni 2001 - 23:04 #1
Brug Lotus Word Pro :-)
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2001 - 01:41 #2
Det gør det ikke hvis alle dokumenter fra starten er sat til den ønskede zoom. Zoom indstilling gemmes i dokumentet.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2001 - 01:42 #3
Har aldrig haft de problemer med word97 eller word 2000. Min dokumenter starter altid op med zoom 90%
Avatar billede piphans Nybegynder
14. juni 2001 - 08:10 #4
Prøv at åbne normal.dot, og foretag ændringerne til sidevisningen her. Gem den så, og prøv at lukke og åbne programmet igen.

Husk, at du ikke må have nogle andre dokumenter åbne når du redigerer i normal.dot

P
Avatar billede munkerud Nybegynder
14. juni 2001 - 11:48 #5
Foreløbig tak for svarene fra Kharder og Piphans, men mit reelle problem er et nyt blankt papir og ikke når det er et gemt dokument der skal redigeres i.
Altså, et nyt blankt papir.
Avatar billede piphans Nybegynder
14. juni 2001 - 12:01 #6
Ja, det er jo lige det jeg mener.

Normal.dot er den skabelon der ligger til grund for alle nye dokumenter, derfor er det den der skal rettes i.

P
Avatar billede jalle Nybegynder
14. juni 2001 - 12:15 #7
Du går op i filer -> ny (Word-billedet)og vælger normal og husk at sætte den som skabelon i menuen opret. Den står som standard til dokument.

Når du har foretaget de ændringer i skabelonen, så skal du overskrive normal.dot hvis du skal erstatte den skabelon der er.
Avatar billede munkerud Nybegynder
14. juni 2001 - 12:17 #8
Tak, for vejledningen til Piphans du får lige 30 point.