Avatar billede silwing Nybegynder
06. januar 2008 - 23:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med en ekstern kilde. Htmlkode fra iframe?

Hej eksperter!

Jeg står med opgaven at lave en klanhjemmeside til min klan i onlinespillet http://www.heroes.dk. I den forbindelse vil jeg gerne importere noget statistik fra selve spillet, og jeg forsøger at gøre det ved at få fat i html-koden bag siden der viser statistikken. Desværre volder det mig ret store problemer.

Jeg har prøvet forskellige metoder med fopen/fread, file_get_contents og file, men alle giver det samme resultat:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<META HTTP-EQUIV="pragma" CONTENT="nocache">

    <SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>

        parent.location.href='/default.asp?ScriptName=/Game/statistics.asp&showdefence=1&mod=Sacrifices&';

        parent.document.close();
    </SCRIPT>

hvilket nok skyldes sidens opbygning.

Til gengæld er det lykkedes mig at få vist en af spillets sider i et iframe, hvis blot man har logget sig ind på spillet inden man besøger klanhjemmesiden.

Er der en måde hvorpå jeg kan få html'en i den iframe med php? Eller kan det måske lade sig gøre i javascript?

På forhånd tak,
Randi
Avatar billede fant0mas Nybegynder
07. januar 2008 - 00:52 #1
Med mindre de tilbyder statestikken som rss feed - så nej.
Avatar billede silwing Nybegynder
07. januar 2008 - 02:01 #2
Og det er du helt sikkre på? :) det er altså lykkedes mig at få fat i den rigtige kildekode med javascript, såh... Har sådanset løst mit problem selv nu ^^
Avatar billede silwing Nybegynder
07. januar 2008 - 19:55 #3
Og så alligevel ikke... Hmm æv... Troede lige jeg havde løst mit problem, da jeg godt kunne få vist kildekoden vha. javascript i en anden iframe... Men det var blot ved at lade src i det iframe blive til view-source:http://... Så jeg må nok tage dit "nej" for gode vare alligevel, siden jeg efterhånden har brugt en del timer på at finde ud af det.
Avatar billede silwing Nybegynder
02. oktober 2009 - 08:57 #4
Det kan godt lade sig gøre, har jeg nu fundet ud af. Det kræver dog nogle HTTP-requests til serveren. Problem løst.