Avatar billede renehfrederiksen Nybegynder
06. januar 2008 - 19:18 Der er 1 kommentar

Anskaffelse af NAS

Hej,

Jeg er på udkig efter en NAS server, som jeg kan have stående i min stue.

Derfor har jeg kig på f.eks. en QNAP eller Synology, som understøtter 1 Tb med RAID 1, FTP osv. Enheden skal kunne tilgåes fra både Windows og Linux, med hhv. Internet Explorer og Firefox. Så vidt jeg kan se giver begge produkter mulighed for dette.

Men - støjen... Da den skal stå i min stue vil jeg have en løsning der er absolut støjsvag - eller endnu bedre lydløs.

Derfor - hvad kender i og hvad kan i anbefale?
Avatar billede claude_x Nybegynder
06. januar 2008 - 21:29 #1
Nu har jeg ikke det store sammenligningsgrundlag, men jeg har selv for et par måneder siden købt en Synology NAS, som jeg har stående på bogreolen i stuen, og den siger ikke meget. Jeg lægger ikke mærke til den ud over lamperne der blinker.

Den er super-nem at administrere og er meget stabil. Mht at tilgå den, så er der ingen problemer. Jeg har 4 maskiner som "bruger" den - én Vista, to XP og én Ubuntu (Linux), og det kører upåklageligt.