Avatar billede johnodense Nybegynder
06. januar 2008 - 17:59 Der er 4 kommentarer

bærbar kan ikke se trådløst netværk

jeg har 2 bærbare pc, den ene er uden indbygget trådløst netværk, har til denne installeret netværkskort, og det fungerer fint.

den anden har indbygget trådløst netværk, men kan ikke se mit netværk (til gengæld kan den se 3 naboers trådløse net...)

enhver hjælp vil blive værdsat højt...

har en d-link router

mvh
john
Avatar billede lacoste8000 Nybegynder
06. januar 2008 - 20:14 #1
Hvilken kanal benytter du til dit trådløse netværk? Der kan nemlig være problemer med kanalerne fra 10+... Har set laptops fra tyskland og US som havde deaktiveret brugen af disse kanaler..
Avatar billede johnodense Nybegynder
06. januar 2008 - 22:50 #2
øhh, hvor kan jeg se hvilken kanal der benyttes - har været alle indstillinger til trådløse igennem, kan ikke finde det...
Avatar billede lacoste8000 Nybegynder
08. januar 2008 - 01:09 #3
Jaa nu er jeg ikke så stærk i trådløse dlink routere, men kig under menuen settings -> undermenuen wireless, også er der muligvis et felt der hedder "wireless channel".

Hvis kanelen er sæt til 10 eller derover, så prøv at ændre den til en mellem 1-6...

Hvis du lige poster hvilken dlink router du benytter, så kan det være at der er en anden bruger her på forumet der kan hjælpe med ændringen af kanalen hvis overstående ikke stemmer overens med din model...

Johnny
Avatar billede jc_d-link Praktikant
08. januar 2008 - 23:09 #4
Hejsa,
Hvilken D-Link router er det ? og er dine PC'ere XP eller VISTA ?