Avatar billede jegharbrugforhjaelp Nybegynder
06. januar 2008 - 13:08 Der er 8 kommentarer

Kan man redde en omformateret ekstern harddisk?

Hej eksperter

Jeg er virkelig i en nødsituation. På en eller anden vis er har jeg fået trykket på en knap, der har gjort, at alle mine billeder, film etc. er blevet slettet fra min eksterne harddisk og er blevet reformateret... Kan jeg gøre noget for at redde den og få mine ting tilbage?
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2008 - 13:21 #1
Du skal have et program som kan genskabe dine filer.
Du må IKKE begynde at installere noget som helst på disken, da det vil overskrive dine data.

Hent f.eks programmet Getdataback, som går for at kunne redde ca. 95% af ens data
Programmet koster dog penge, hvis du skal bruge den i Fuld version.
Men hent en Trail og du kan finde dine data og først derefter betale for den "fulde version"
Husk at vælge om skal være til FAT32 eller NTFS filsys - vælg til dit filsys:
http://www.runtime.org/downloads.htm
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2008 - 13:26 #2
Har set/hør flere omtale dette program, men kender det ikke selv og ved ikke om du kan genskabe alle dine filer:
http://soerennielsen.dk/guider/pcinspector/
Avatar billede jegharbrugforhjaelp Nybegynder
06. januar 2008 - 13:28 #3
Hvordan ved jeg om det er FAT32 eller NTFS filsys.? Og tak for svar i øvrigt.
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2008 - 13:33 #4
Du checker fil sys. ved at gå i Denne computer og H-klik på dine Harddisk(e), klik på Egenskaber og der vil så stå hvilket filsystem du har.
Avatar billede jegharbrugforhjaelp Nybegynder
06. januar 2008 - 14:01 #5
Jeg prøver og krydser fingre. Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2008 - 17:05 #6
Avatar billede fuglen1 Novice
06. januar 2008 - 18:21 #7
Det må da være en en speciel ekstern harddisk, siden den kan re formetere sig selv

Hvis det er selve partiton der er slettes så kan programmet
Advange partiton recovery så partiton tilbage igen som den var. før.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2008 - 19:41 #8
Hvad med lidt respons??