Avatar billede pech Nybegynder
06. januar 2008 - 12:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte op efter systemgendannelse

Jeg havde nogen problemer med min explore og ville derfor lave en systemgendannelse fra et tidligere tidspunkt. Alt så fint ud, men så kom der pludselig en blåskærm frem, hvor der stod noget med en fejl ved gendannelsen og så stod den bare stille uden at gå videre til noget andet skærmbilled. Jeg slukkede så min pc (hp bærbar) og nu kan den ikke starte op. Den starte rigtig nok med de sædvanlige skærmbilleder og den lille bjælke der der hen over skærmen for at vise den loader, men så er det ligesom om når den skal til at åbne skrivebordet så går den bare i sort skærm og går i stå og det er både hvis jeg vil starte op normalt eller i fejlsikret tilstand. Jeg køre med vista  home premium. Hvad gør jeg?
Avatar billede alyz Nybegynder
06. januar 2008 - 13:14 #1
Du ominstallerer din computer, du har sikkert en WIN XP/Vista CD/DVD eller en genetablerings CD/DVD fra HP.
Avatar billede pech Nybegynder
06. januar 2008 - 13:56 #2
pc'en er købt preinstalleret og der fulgte ingen cd'er med
Avatar billede reinelt Nybegynder
06. januar 2008 - 16:32 #3
På nogle pc'er er der i opstartsfasen en f2 som siger man kan lave en recovery.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2008 - 16:58 #4
Inden bjælken kommer frem, er der et tidspunkt hvor der kommer en lille hvid streg øverst til venstre. Når den kommer frem, trykker du på F8, og du får en bootmenu frem.

Prøv først at boote med VGA tilstand.

Virker det ikke, prøv da i fejlsikker tilstand uden netværk.

Virker det ikke, kan du vælge sidste konfiguration, hvor opstarten virkede.

Du skal selvfølgelig reboote mellem hvert forsøg og trykke F8.
Avatar billede pech Nybegynder
14. januar 2008 - 12:34 #5
Det hjalp ikke noget med f2 eller f8, så jeg ringede til hp-support. De bad mig først om at købe en recovery-cd, men den næste jeg snakkede med i det forløb spurgte om jeg havde prøvet f11 knappen. Det havde jeg ikke, men prøvede det så og nu køre min pc'er igen :)