Avatar billede myling Nybegynder
06. januar 2008 - 12:34 Der er 7 kommentarer

grafikkort pci express?

Jeg vil investere i nyt grafikkort, da min datter har problemer med at hendes SIMS 2 spil med alle udvidelsespakkerne, ofte går ned med "blue screen error", trods opdateringer. Vi kører nu med nvdia geforce 6600 GT men det anbefales at bruge 8800GT, er det det bedste køb til et par tusind og hvad skal jeg være obs på når jeg vælger mærket/ modellen?
Jeg ved at jeg har pci-express men jeg ved ikke hvor man ser om det er x16, der står på edbpriser.dk at det kræves til 8800 GT, hvor kan jeg se hvilken port der er til grafikkortet? Hvis det er til nytte har jeg kopieret nogle specifikationer fra dxdiag.

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_qfe.070227-2300)
          Language: English (Regional Setting: Danish)
System Manufacturer: FUJITSU SIEMENS
      System Model: MS-7293
              BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
          Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU          6300  @ 1.86GHz (2 CPUs)
            Memory: 1022MB RAM

På forhånd tak..
Avatar billede myling Nybegynder
06. januar 2008 - 13:39 #1
Rettelse- det er faktisk 8600GT der anbefales til sims2, men så vidt jeg har læst mig frem til er 8800GT væsentligt bedre. Jeg spiller selv Oblivion og andre nyere strategi og adventure spil og har ikke oplevet systemnedbrud, men vi vil selvfølgelig gerne have et grafikkort der kan følge med lidt endnu, helst uden at skulle skifte bundkort mv, da det er en forholdsvis ny pc.

KH Myling
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2008 - 15:50 #2
Det lyder lidt mærkeligt at sims går ned med det grafikkort du har. Hvad hedder dit bundkort?
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2008 - 17:20 #3
Har bundkortet PCI-Express, så har denogså PCI-Express x16.

Ja 8800GT er et godt kort til pengene, og ganske nyt med mullighed for afspilning af beskyttet indhold i HD format.

Jeg kan kun være enig med moolmax i, at 6600 GT burde kunne afvikle SIMS 2.
Avatar billede myling Nybegynder
06. januar 2008 - 19:38 #4
Det har det også indtil vi installerede de seneste udvidelsespakker, nu håber jeg det hjælper med den seneste patch.
Jeg vidste jo heller ikke hvordan jeg så hvilket bundkort jeg har men jeg installerede siw og fik disse oplysninger under motherboard, hvis det er til hjælp:

Property    Value
Manufacturer    FUJITSU SIEMENS
Model    MS-7293
Version    1.00

Chipset Vendor    VIA Technologies Inc
Chipset Model    P4M890 Standard Host Bridge
South Bridge    VT8237A Standard PCI to ISA Bridge

CPU    Intel Core 2 Duo
Cpu Socket    LGA775 [Socket 775]
Processor Upgrade    ZIF Socket

System Slots    4 PCI, 1 AGP

Memory Summary
Location    System board or motherboard
Maximum Capacity    1024 MBytes
Memory Slots    2
Error Correction    None
Use    System memory
Maximum Memory Module Size    32 MBytes

Warning!    Accuracy of DMI data cannot be guaranteed

Tja kvinder og teknik ;O), måske er det ikke i grafikkortet fejlen ligger, kammeraten jeg købte det af som også er lidt af en computerhaj sagde også at det burde køre uden problemer med vores spil, men ned går det indimellem med loop i nv4 disp error eller noget i den stil.
Foreløbig tak..
Avatar billede myling Nybegynder
18. januar 2008 - 10:33 #5
Problemerne fortsætter, har nogen et bud på hvad der kan være galt eller hvordan det løses, så kvitterer jeg gerne med de 30 point, så vi kan lukke her i denne omgang.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. januar 2008 - 11:31 #6
Har du prøvet at hente og installere den sidste nye driver til grafikkortet fra Nvidia ?
Avatar billede myling Nybegynder
18. januar 2008 - 16:24 #7
Det gør jeg jævnligt men nu du sagde det kunne jeg faktisk se at der var kommet en ny i december så det prøver jeg lige og vender tilbage når jeg kan se om det virker.