Avatar billede kierkegaard Nybegynder
05. januar 2008 - 22:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fjerne bruger log-on ved opstart af xp

Hej,
Håber én kan hjælpe mig med det her. Har irriteret mig siden jeg fik xp og kan ikke finde ud af at ændre det.

Når jeg starter computeren går den ikke direkte til mit skrivebord men stopper op. Derefter skal jeg blot klikke på firkanten: Bruger, og så logger den på. Der er ikke noget med password der skal skrives.

Har forsøgt at ændre inde i kontrolpanel/brugerkonti, men det gjorde blot at den stoppede op og bad om mit password i stedet, og det gør jo ikke tingene bedre. :-)

Det er harmløst men betyder, at computeren ikke er klar, når jeg kommer ind, og jeg skal derfor altid vente på opstart.

Kan én hjælpe mig?

Mvh
Kierkegaard
Avatar billede vejmand Juniormester
05. januar 2008 - 22:55 #1
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
05. januar 2008 - 23:42 #2
Tak for det. Tør bare ikke at gøre det, da jeg ikke selv har oprettet min bruger og derfor ikke kender brugernavn/kodeord - det ordnede computer fyren i sin tid. Kan jeg finde den et eller andet sted?
Avatar billede vejmand Juniormester
05. januar 2008 - 23:51 #3
Brugernavn står vel der hvor du klikker for at logge på, og hvis du ikke skal angive noget kodeord, er der vel ikke anvendt noget? Altså blank password....
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
06. januar 2008 - 00:41 #4
Det gjorde jeg, og det virkede også. Tak for det. Det var dejligt! :-)

Problemet er blot nu, at den nu starter op på administratorens profil, og det er åbenbart ikke den jeg normalt bruger(det troede jeg faktisk det var). Jeg har nu fået ordnet det så jeg kan skifte til Bruger, som er den anden profil.

Men har du et hurtigt tip til, hvordan jeg får den til at starte automatisk op på den profil der hedder Bruger?
Avatar billede vejmand Juniormester
06. januar 2008 - 00:49 #5
Punkt 6 i linket....
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
06. januar 2008 - 01:13 #6
Tusind tak for al din hjælp. Nu fungerer det! :-)

Sov godt når du når dertil.

Mvh
Kierkegaard
Avatar billede vejmand Juniormester
06. januar 2008 - 01:47 #7
Velbekomme, og tak i lige måde.  :-)