Avatar billede freduuu Nybegynder
05. januar 2008 - 14:57 Der er 10 kommentarer

Bruger til administrator

På min ene computer er jeg kun bruger (konto) - når jeg skal installere noget på computeren...skal jeg logge ind som administrator ved velkommensiden..

- er der nogle der kan fortælle mig...hvordan jeg kan lave min bruger til administrator ?

...sådan at jeg stadig har mine indstillinger fra mine "bruger"konto  feks outlook...?
Avatar billede eckhardt Nybegynder
05. januar 2008 - 15:18 #1
hvis det er windows xp pro skal du gøre følgende.

log ind som administrator
højre klikke på denne computer og vælge Administrer
så får du et vindue frem
og lidt ned står der: Lokale bruger og grupper
den vælger du og vælger brugere
her kan du se alle de bruger der på din maskine
så højre klikker du på dne bruger du vil lave om.
og vælger egenskaber
i faneblad nr.2  står der : medlem af
vælg den
så kan du se hvilken gruppe den er medlem af vælg tilføj i bunden
og her vælger du : Avanceret
og trykker på: søg nu
så kommer alle de grupper op du kan vælge
her vælger du Administrator og trykker ok
og ok igen
så kan du slette gruppe som du var i først
og trykke anvend
og ok
og genstarte din maskine

når du nu logger på din normale bruger er du blevet Administrator

håber du kan bruge det .
ellers kan jeg lave en guide med billeder til dig i morgen
Avatar billede freduuu Nybegynder
05. januar 2008 - 16:02 #2
Nu har jeg prøvet og gøre som du siger...

..men jeg stod som Administrator - men prøvede så og sætte den til Administrator igen..og genstartede

men jeg kan stadig ikke installere noget eller afinstallere noget...uden jeg logger af og skriver Administrator som bruger og så kan jeg få lov til at slette eller lægge programmer ind...
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2008 - 18:36 #3
ændre logind metode for brugere

                control userpasswords2

kopier denne linie ind i start kør og her ændrer du så hvad du vil.

http://wiki.ljackson.us/Control_Userpasswords2

jeg modtager IKKE point.
Avatar billede eckhardt Nybegynder
05. januar 2008 - 22:33 #4
det er windows xp  vi snakker om ik ?

har du prøvet treatmenice ide ?
Avatar billede freduuu Nybegynder
06. januar 2008 - 12:20 #5
Jo det er xp professionel...

Når jeg bruger det treatmenice skriver ...så står der:

Min alm. bruger at det er under gruppen administratorer
- og gæst er under gæster
og så min Administrator hvor der så også står den er under administratorer gruppen.

Men jeg kan stadig ikke installere noget eller afinstallere noget når jeg er logget ind på min alm. bruger selvom den står til administrator gruppen. Så skal jeg logge ind på Administrator profilen.

Prøvede så og lave Administrator om til superbruger - men så hedder den bare administrator og superbruger - og min alm. bruger kan stadig ikke installere den kommer med fejl at jeg ikke har rettighederne...

Men jeg ved ikke hvad der sker hvis jeg så skriver fjern Administrator om så hele computeren går ned ?
Avatar billede eckhardt Nybegynder
07. januar 2008 - 15:32 #6
hmm det lyder lidt mærkeligt.

hvad hvis du finder en setup.exe på noget du vil have installert og højre klikker og vælger kør som administrator kan du det ?
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2008 - 15:39 #7
Har du installeret et bundkort program der hedder TPM ?
Hvis ja, så kan der i dette program opsættes div brugerrettigheder og det kan så være der at dit problem ligger.
Jeg havde selv installeret dette på en Zepto pc og kunne ikke installere nogle programmer. Løsningen blev at jeg slettede programmet i tilføj/fjern og installerede det igen UDEN at sætte politikker på osv.
Forklaring på TPM:
http://en.wikipedia.org/wiki/Trusted_Platform_Module
Avatar billede freduuu Nybegynder
08. januar 2008 - 12:02 #8
Jeg kan kun installere noget, hvis jeg er logget ind som den der hedder Adminitrator.

Hvis jeg så har installeret noget og ville slette det igen, skal jeg logge af og logge ind som Adminitrator...den nægter selvom der står ved min anden bruger den også er Adminitrator rettigheder.

Det eneste jeg har "opdateret" er mit Nvidia grafikkort.

Men jeg tror snart bare at jeg - tager mine Application Data og så flytter dem over i Adminitrator - og så kun bruger Adminitrator profilen og så sletter mit andet logind profil...fordi det er som om der er et eller andet der bare sidder og bloker.
Avatar billede eckhardt Nybegynder
08. januar 2008 - 18:19 #9
så ville jeg tage backup af outlook og de andre ting først også måske formater .
Avatar billede freduuu Nybegynder
14. januar 2008 - 10:22 #10
Nu har jeg gemt alle mine app. data ....og oprettet på ny...pga jeg tror der bare var et eller andet der gik en og blokeret på en eller anden led :S

Men eckhardt - du skal jo sådan set have point pga dit første indlæg passer jo med problemet ...kan så bare ikke gøre for min computer var lidt dum og ikke gad fatte det (: