Avatar billede lklo Nybegynder
04. januar 2008 - 17:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Harddisk "arbejder" unødig

hej

I vista oplever jeg at harddisken arbejder unødvendig meget.
Især i starten efter logon.

Jeg har læst flere steder at andre brugere oplever samme "problem".

Jeg har prøvet at stoppe indekseringestjenesten,og deaktiveret scanninger fra Norton 360,samt i Windows Defender.Ligeledes har jeg valgt manuel defragmentering af harddisken i Windows.

Men alligevel arbejder disken en del.
Det er en Raptor 10.000 Rpm (en af dem man kan høre,når den arbejder).

Er der en herinde, der ved hvad Vista sætter den disk til at arbejde med i tide og utide ??

____________________________________________________________

Systemoplysninger:
Windows Vista Ultimate
Intel® Core™2 Duo Cpu E6850 @3.00GHz
3.25 GB RAM
NVIDIA GeForce 8800 GTS
Windows Experience Indeks 5.6
Avatar billede nikolan Nybegynder
09. januar 2008 - 20:38 #1
Hvis du starter "windows joblist", fanebladet "Ydeevne" og "ressourceovervågning" og klikker på "disk". Så kan du sortere efter hvilke programmer som skriver og læser mest til din harddisk.
Avatar billede lklo Nybegynder
10. januar 2008 - 22:21 #2
hej

ja det er da et fint overblik man får der.

vil prøve at studere det lidt nærmerer.

tak for svaret