Avatar billede nielshenriksen Nybegynder
04. januar 2008 - 17:10 Der er 1 kommentar

Locked update on XALSEQ.DATASET=[DAT]

Ovenstående fejl har jeg set nogle gange efter XAL er blevet opdáteret til ver. 3.5.11 og SQL til ver. 2005.

Er der nogen der har en ide om hvorfor denne fejl pludselig dukker op. Den er aldrig set før.

Tabellen XALSEQ indeholder et løbenummer som XAL bruger til hver eneste record, så der bliver skrevet ned i denne tabel tusindvis af gange om dagen af de ca. 60 brugere der er på, men jeg forstår ikke hvorfor fejlen opstår efter opdateringen.

Vi har ikke skifte ODBC på de enkelte klienter. Måske ligger fejlen her.
Avatar billede gundaris Nybegynder
18. august 2008 - 11:05 #1
Kan være en kommunikationsfejl. Prøv at checke om serverens netkort og det den er forbundet med snakker ens, og om du har pakketab.