Avatar billede kim-hansen Nybegynder
03. januar 2008 - 23:37 Der er 2 kommentarer

Hvor stor digitizer skal man bruge til alm. studie noter?

Hej Eksperter.

Jeg vil forsøge mig med at tage alle mine noter digitalt.
Jeg har brug for at lave mange mindre skitser.
Hvor stor skal jeg bruge?

Evt. nogen der har erfaringer med Bamboo serien fra Wacom, de virker meget overbevisende på deres hjemmeside, men er det så god som de siger?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. januar 2008 - 09:45 #1
Du har to optioner.

Du kan bruge en A5 digitizer f.eks. en wacom. Skal du også bruge den til attegne med, bør du ikke købe den billigste.

Logitech har lavet en kuglepen, der skriver på special papir. Denne pen tilsluttes så pc'en via en medfølgende cratle, hvorefter alt det skrevne og tegnede digitaliseres. Pennen kan endda lave tekst genkendelse så alt skrift konverteres til et word dokument, men du kan også have det skrevne som et indscannet billed.

Begge disse værktøjer arbejder glimrende sammen med Microsoft One Note der er lavet til studienoter. Jeg finder lige et link til logitech pennen
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. januar 2008 - 09:48 #2
http://www.amazon.com/Logitech-IO2-Digital-Pen-965154-0403/dp/B000F4CUKY
http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=64665&type=0

Med denne pen har du alt det skrevne på papir også, det er en stor fordel bl.a. som backup. Min datter bruger denne pen med stor fornøjelse

http://www.wacom-europe.com/int/products/intuos/tablets.asp?lang=en&pdx=32
Jeg har selv denne i en yngre udgave som jeg er meget glad for