Avatar billede oster Nybegynder
03. januar 2008 - 23:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er mit netværk så langsomt?

hej Alle

Jeg har lige købt en Linksys NAS200 som jeg har sat på min Zyxel P600 router som skulle være 54mBit. Jeg har i NAS200 sat en WD 500gb USB-disk (jeg havde den inden jeg købte NAS) - der er ingen SATA diske på.

Jeg har fuldt signal på mit trådløse netværk, men har lige skulle overføre 14 gb som backup via min NASog det tog 4 timer og den viste en hastighed på 1MB pr sek. Jeg har endvidere en KISS HDD optager som er trådløst sluttet på netværket via en linksys gameadapter og den kører også langsomt.

Spørgsmål: Hvorfor kører det hele så langsomt og hvad kan jeg gøre for at få det hurtigere?
Avatar billede kenp Novice
05. januar 2008 - 16:56 #1
fordi at så stor hastighed har man altså ikke tilrådighed trådløst. men hvis det kørte optimalt vil du kunne nå ca. 2,5 MB pr. sekund, men så skal du lige deaktiver både firewall, Antivirus på dine computere, samt fjerne kryptering mv. på dit trådløse.

Det med Kiss er bare sådan at den maks kan klre 1,5MB pr sek. hvis du er heldig.
Avatar billede oster Nybegynder
29. december 2008 - 21:25 #2
tak for svaret - sorry for de sene point - det var gået i glemmebogen..:o)Du skal dog lige lave et svar så jeg kan give dig point
Avatar billede kenp Novice
29. december 2008 - 22:42 #3
her kommer det ;)