Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2008 - 22:24 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

xp programmer kører ikke på vista

Jeg har tidligere stillet spørgsmålet men her kommer flere spørgsmål.

Jeg har flere programmer som er udviklet i XP og køres de på en med Vista, kan programmet ikke startes.

Hvad kan problemet være?

Kan 32 bit programmer(xp) ikke køre på 64 bit(vita)?

Burde de ikke kunne køre på Vista?

I Xp kan man ved højreklik på et ikon gå til egenskaber og under

kompatiblitettilstand vælge det system det skal køre under.

Kunne det være en løsning?

Desværre har jeg ikke Vista så jeg kan ikke afprøve muligheden
Avatar billede spil2vind Nybegynder
03. januar 2008 - 23:01 #1
Jeg har umiddelbart haft rejst samme problem, og har fundet en muligheder, du kan eventuelt give mig lidt hjælp i form af link, så skal jeg prøve at hjælpe dig, idet jeg har fået det til at virke under vista
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2008 - 23:07 #2
Link til hvad?
Avatar billede ph0071 Nybegynder
04. januar 2008 - 00:12 #3
Hvilken version af delphi bruger du ?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2008 - 01:51 #4
Delphi 5 interprise
Avatar billede spil2vind Nybegynder
04. januar 2008 - 09:56 #5
link til den software som du ikke kan få til at virke, så vil jeg afprøve det og måske finde en løsning til dig
Avatar billede com975 Nybegynder
04. januar 2008 - 13:28 #6
desvær så virker ikke alle 32xbit programmer til vista 64x du skal skifte til vista 32xbit og så virke det.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2008 - 14:47 #7
Hvis man skifter til vista 32 bit, ville programmer udviklet der kunne køre på vista 64 bit?
Avatar billede ph0071 Nybegynder
04. januar 2008 - 16:32 #8
Delphi 5 Enterprise er vist ikke helt ny.  Kan du ikke bruge Turbo Delphi: http://cc.codegear.com/free/turbo ? De burde være udviklet til vista (64-bit)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2008 - 16:46 #9
ja D5 er gammel, men nu bruger jeg en del 3 parts componenter der ikke kan bruges i turbo delphi, men jeg bliver nok nød til at bide i det sure æble og gå over til den.
Avatar billede com975 Nybegynder
04. januar 2008 - 21:42 #10
sharon ja 32xbit programmer viirke ikke til 64 men og du kan ikke udviklet det hvis du gør så skla du formatter og det er sibl af tid fordi jeg har prøver det
men prøv 32x og fortæller os hvordam det gik.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2008 - 23:14 #11
spil2vind....

Her er et af programmerne som ikke køre på vista.

http://www.albertte.dk/speedy.zip
Avatar billede spil2vind Nybegynder
07. januar 2008 - 08:08 #12
Jeg har afprøvet på det min Vista Ultimate 32 bit og det virker fint, får en elektriker op som første og eneste post.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2008 - 09:20 #13
ok...jeg poster lige et eksempel til senere og virker den, så er det kun på vista 64 bit problemet opstår.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2008 - 12:12 #14
Avatar billede spil2vind Nybegynder
07. januar 2008 - 12:15 #15
Ønsker du også ovenstående afprøvet på 32 bit, hvordan afinstaller man dine programmer, skriver du flere steder i registry end sl software??
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2008 - 16:04 #16
Afinstallationen foregår via tilføj/fjern programmer
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2008 - 09:44 #17
Vi må hellere få lukket den tråd..

smid et svar spilogvind....
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2008 - 13:32 #18
ok så lukker jeg selv...