Avatar billede rtfm Nybegynder
03. januar 2008 - 21:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Telmore Bredbånd og eget modem/router

Jeg har for nylig investeret i denne enhed:
3Com® OfficeConnect® ADSL Wireless 54 Mbps 11g Firewall Router (3CRWDR101A-75), http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209158

Den interne del fungerer uden problemer, men jeg kan simpelthen ikke få noget ud af det interne modem. Dvs., at selvom jeg anvender de VPI-/VCI-indstillinger jeg har fået oplyst af Telmore, så kan jeg ikke komme i kontakt med noget som helst eksternt.

Derfor håber jeg på, at der sidder nogen, evt. en anden testperson af Telmore Bredbånd, der kan hjælpe mig. Jeg har kontaktet Telmore, men har desværre endnu ikke fået et konkret svar. Tror så men nok Telmore skal finde ud af det, men er bare en smule utålmodig;)

Håber der sidder en kløgtig gut/gutinde men en løsning.
På forhånd tak.

//Jeppe
Avatar billede lacoste8000 Nybegynder
03. januar 2008 - 21:33 #1
Jeg er ikke testperson ved telmore, så kan ikke tjekke mit udstyr. Dog må man gå ud fra at telmore benytter TDC's ADSL udstyr på centralen. Idet at TDC jo ejer Telmore.

Indstilllerne som TDC bruger er:
VPI: 0
VCI: 101
Encap: LLC
Avatar billede rtfm Nybegynder
04. januar 2008 - 17:39 #2
Det var også hvad jeg fik at vide af Telmore. Men desværre ingen succes.
Jeg har også ledt og ledt her på Exp, men ingen af dem, som har haft lignende problemer, har fået det løst (så vidt jeg kan se).

Indstillingsmulighederne ses herunder.

Connection Parameters:
Protocol (vælg imellem): PPPoE, PPPoA, Bridge Mode, Dynamic/Fixed IP in 1483 Bridge Mode

Her har jeg så taget udgangspunkt i "Dynamic/Fixed IP in 1483 Bridge Mode", da jeg læste om en, der havde fået halvt hul igennem gennem denne protokol.

Vælges denne findes følgende indstillinger - og her melder jeg pas på alt med undtagelse af VPI/VCI, hvor Telmores/TDCs indstillinger er indtastet:
IP Adress, Subnet Mask, Default Gateway, DNS Automatic from ISP (checkbox), Host Name
DHCP Client (checkbox), Add Default Route (checkbox)

ATM Settings:
VPI/VCI: 0/101
Encapsulation (vælg imellem): VC MUX, LLC
QoS Class (vælg imellem): CBR, VBR, UBR
PCR/SCR/MBS: 4000/4000/10

Håber det får en klokke til at ringe.

Når jeg så prøver med Telmores modem, et SpeedStream 4100, så kører det.
Avatar billede rtfm Nybegynder
26. januar 2008 - 23:22 #3
Så er løsningen fundet. De endelige/fungerende indstillinger kom til at se ud som følger:

Protocol: Dynamic/Fixed IP in 1483 Bridge Mode
IP Address: 0.0.0.0 (har dynamisk IP)
Subnet Mask: 255.255.252.0
Default Gateway: 87.58.216.1
DNS Automatic from ISP: check
Host Name: (tom)
DHCP Client: check
Add Defaut Route: check
VPI/VCI: 0/101
Encapsulation: LLC
QoS Class: UBR
PCR/SCR/MBS: 4000/4000/10

Håber det måske kan hjælpe andre, der sidder med samme problem.
Det skal jo lige siges, at TELMORE jo anvender TDC's net. Indstillingerne for TELMORE og TDC er altså de samme.
Avatar billede rtfm Nybegynder
21. marts 2008 - 12:58 #4
Spørgsmålet skulle egentlig have lukket.
Avatar billede rtfm Nybegynder
21. marts 2008 - 12:59 #5
Prøver igen: Spørgsmålet skulle egentlig have _været_ lukket.