Avatar billede placonsulting Nybegynder
03. januar 2008 - 19:57 Der er 7 kommentarer

Opsætning af trådløst Webcam

Hej
Jeg har købt et D-Link DCS-950G trådløst webcam, som jeg gerne vil tilkoble, således jeg kan få adgang fra internettet.
Jeg har læst vejledningen mange gange, men det er ikke lykkedes mig at få det til at virke endnu.

Jeg er i tvivl om hvilken IP-adresse m.m jeg skal angive under setup->LAN opsætning.
Jeg har fundet min "offentlige" ip-adresse (87.51.xxx.xxx) via myIP.dk. Er det den adresse jeg skal bruge eller er det adressen på min ADSL router ?

Det er lykkedes mig at få det til at virke indenfor routeren med en ip-adresse 192.168.1.5

Håber nogen kan give mig et tip til hvordan jeg kan komme videre.

Mvh. Per
Avatar billede eckhardt Nybegynder
03. januar 2008 - 20:03 #1
så skal du åbne den port som dit webcam køre på hvis det er som en hjemmeside er det port 80
så hvis du sætter din router til at pege port 80 til 192.168.1.5

skulle du via nettet på din offentlige ip kunne se den
Avatar billede japping Nybegynder
03. januar 2008 - 20:05 #2
Du skal logge på din router og indstille denne så ip 192.168.1.5 bliver sendt ud på nettet. Dette gør du ved at sætte Primary DNS på ruoteren til 192.168.1.5.

Ved du hvordan du logger på routeren ? Ellers står det i vejledningen til routeren. Har du ikke denne, finder du det på producentens hjemmeside.

Jeg er ikke på nettet ret længe, så jeg lægger lige et svar, hvis du kan bruge det.
Avatar billede placonsulting Nybegynder
03. januar 2008 - 20:10 #3
Hej

Er det i i mit access point fra Netgear eller i den router, som jeg har modtaget fra TDC, at jeg skal sætte ip-adressen op.
Jeg mener ikke, at jeg selv kan opsætte noget i routeren fra TDC.
Avatar billede japping Nybegynder
03. januar 2008 - 21:17 #4
Hvis det er TDC du har, skal du lige kontrollere at du har fast ip-adresse. Har du det ?

Prøv først at sætte det op i Netgear. Jeg ved ikke hvordan tdc sætter deres routere op i dag, men tidligere havde man ikke mulighed for at ændre indstillingerne, hvilket gjorde at mange skiftede udbyder. Undersøg derfor om du har mulighed for ændring af tdc-routeren og hvad indstillingerne er.

Jeg kan oplyse at cybercity giver dig alle disse muligheder.
Avatar billede japping Nybegynder
03. januar 2008 - 21:19 #5
Jeg fandt lige dette link til dig: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=9052

Som du kan se er password oplyst, så hvis du ikke har ændret det før, SKAL du sørge for at ændre der, så andre ikke har adgang.
Avatar billede placonsulting Nybegynder
03. januar 2008 - 22:20 #6
Jeg har fundet nogle papirer fra TDC hvor der står, at hvis man vil opsætte en Webserver skal den have ip-adressen 192.168.1.3 og lytte på port 80. Jeg har derfor prøvet at give mit webcam denne ip-adresse og port, men det virker heller ikke.
Pt. sidder mit webcam forbundet med et kabel til min TDC router, så der skal vel ikke sættes noget op i den trådløse router
Avatar billede eckhardt Nybegynder
05. januar 2008 - 22:38 #7
nu ved jeg ikke hvordan det er med tdc router til privat.
men dem til firmaer kan man ikke ænder i

der for køre jeg kun med mobem fra tdc og med mit eget udstyr