Avatar billede unnamet Nybegynder
03. januar 2008 - 14:41 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Wlan printer

Jeg leder eften en Printer til hjemmet,

det skal være en netværks printer som kører på wlan og så skal det være muligt at bruge den fra flere computere på samme tid.

er det nogen der har et forslag til en printer med en pris op til 2000 kr.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. januar 2008 - 15:04 #1
jeg vil nok råde dig til at kikke på en trådløs printerserver som f.eks disse.

http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=NETDL1055
http://ip-phones.dk/product.asp?product=199&sub=57&page=1
http://www.howdy.dk/shop/catalog/product_info.php/products_id/144/language/da

Hertil kan du tilslutte en hvilken som helst printer der har usb. Denne løsning giver størst fleksibilitet
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2008 - 15:22 #2
Pas lidt på... - "en hvilken som helst printer der har usb" kan IKKE nødvendigvis sluttes til nævnte printservere.

Mange multifunktionsprintere, der benytter 2-vejs kommunikation eller specielle printsprog, samt ældre billigblækprintere kan IKKE køre på sådan en USB-printserver (ej heller kablede printservere...)

Men langt de fleste kan trods alt :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. januar 2008 - 15:24 #3
tak for de oplysninger Ole, jeg var af den opfattelse at man var sikker hvis printeren havde usb tilslutning
Avatar billede unnamet Nybegynder
03. januar 2008 - 16:49 #4
Er der nogen der har et forskal til en specifik netværks printer?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. januar 2008 - 18:10 #5
Farvelaser? F.eks Epson C1100N.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. januar 2008 - 18:19 #7
Avatar billede unnamet Nybegynder
04. januar 2008 - 12:30 #8
Det skal jeg nok, håber bare på at der kommer nogle mere konkrete forslag
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. januar 2008 - 16:03 #9
Og hvad med printeren? Hvad søger du mere specifikt?
Avatar billede unnamet Nybegynder
05. januar 2008 - 16:43 #10
Jeg sad og kiggede på den epson blæk printer som blev forslået, men jeg blev i tvil om den kunne sættes til en wlan router og så kan man fange den der igennem, ved du det??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. januar 2008 - 23:09 #11
Mener du  Epson Stylus D120 Network Edition? Den kører via rj45 stik. Dermed kan du sagtens printe til den, hvis din computer kører via wlan, blot printeren er sat til routeren direkte, eller via en hub/switch.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. januar 2008 - 23:13 #12
I øvrigt er der en del spørgsmål af dine der kan lukkes, så bare kom i gang.
Avatar billede unnamet Nybegynder
06. januar 2008 - 13:06 #13
ok.. så selve printeren kører altså ikke med wlan men kun rj45?
Avatar billede unnamet Nybegynder
02. februar 2008 - 12:00 #15
jeg kan ikke trykke accepter, siden bugger.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. februar 2008 - 12:29 #16
Så kontakt coadmin..

Har du ikke den lille firkantede boks ved siden af skrivefeltet, nederst på siden?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. februar 2008 - 12:40 #17
Avatar billede unnamet Nybegynder
02. februar 2008 - 12:41 #18
jo men når jeg trykker på den reloader den bare siden.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. februar 2008 - 12:45 #19
Det er fordi du ikke markerer hvem der skal have point! Navnet på personen der skal have point, skal være markeret blå. Se mit link
Avatar billede unnamet Nybegynder
03. februar 2008 - 15:43 #20
nu virkede det