Avatar billede helpwantedfast Nybegynder
02. januar 2008 - 22:26 Der er 6 kommentarer

datavalidering, formel evaluering

Hej,
hvordan sikre jeg mig at alle mine formler, links etc er korrekte i Excel? kan det gøres automatisk. har det noget med datavalidering eller formel evaluering at gøre?
Avatar billede jkrons Professor
02. januar 2008 - 23:33 #1
Hvad er det præcis, at du vil have sikret?
Avatar billede helpwantedfast Nybegynder
08. januar 2008 - 22:15 #2
Det er fordi jeg har fået en opgave i IT, hvor vi skal beskrive og vise, hvordan man:
Datavalidering, formel evaluering og fejltjek i øvrigt.

giver det mening?
Avatar billede jkrons Professor
08. januar 2008 - 23:15 #3
Datavalidering bruges til at sikre at det, du indtaster overholder nogle nærmere definerede betingelser.

Formler kan du kontrollere med Formelrevision under menuen Funktioner.
Avatar billede jkrons Professor
08. januar 2008 - 23:18 #4
Desuden kan du bruge menupunktet Fejlkontrol, også under funktioner, til at kontrollere for andre fejl i formler. Under Funktioner - Indstillinger, fanebladet Fejlkontrol, kan du bestemme, hvilke fejl der kontrolleres for.
Avatar billede helpwantedfast Nybegynder
16. januar 2008 - 20:39 #5
jeg tror ikke det er det der er ment, men jeg prøver mig frem. kan du ikk poste et svar, så for du lidt points for din tid
Avatar billede jkrons Professor
16. januar 2008 - 23:32 #6
Jeg kan da godt læggge et svar. Men hvis du kan komme lidt nærmere, hvad det er , du ønsker, skal jeg geren prøve igen :-)