Avatar billede pjotriljitsj Nybegynder
02. januar 2008 - 20:26 Der er 6 kommentarer

fit-pc / lydsvag pc m lavest mulige strømforbrug til logning?

Jeg skal bruge en computer, der kan afvikle et program i xp.
Á la http://www.fit-pc.com/new/fit-pc-product-tour/product-tour-overview.html

Der skal ikke arbejdes på computeren, den skal bare køre et logningsprogram, så den skal være tændt døgnet rundt og derfor bruge så lidt strøm som muligt.

Er der et system, man kan bygge selv, hvis man vil lave en pc til ovenstående, eller har nogen erfaring med fit-pc?
Avatar billede misterthin Nybegynder
02. januar 2008 - 21:53 #1
fit-pc'en er en AMD LX800 mhz,- og der er ikke meget spark i den, grafikcippen er lavet til at håndtere RDP hvorfor den fungerer vældig godt til det. Vi  sælger selv en hel del af den, men kun som terminal. Dres watt agivelse er dig lige optimistisk nok. Vi måler den til ca 8,5 watt(NEXterminal designex-i). fujitsu-siemns har en tilsvarende Futro A210/A230 som har samme watt angivelse (9 watt). nextermiglobal har også en angivet til 6watt Regn i alle tilfælde med ca 8 watt.En 1Ghz Via C7 bruger ca 18Watt og kan bruges til noget mere. (glem de bevægelige dele (bruger for meget strøm)). hvis den bare skal stå og "logge" og sende en alarm skal den vel ikke bruge så meget diskplads vel ? .. så kan du bruge én VXL 4321 (512/512)(www.vxl.net) til opgaven måske? den koster i omegnen 2500 +moms inkl XPe. 10Watt giver ca 87Kwatt/timer i strøm pr år. det er vel en ca 120 kroner du sparer ved den lille model.
Avatar billede pjotriljitsj Nybegynder
02. januar 2008 - 22:54 #2
Hardwarekrav til det program, jeg skal køre, er en pentium 133. Den skal bare stå og sende data fra mit varmesystem til internettet via mit tråløse modem. Og så ville det være optimalt, at jeg kunne gå ind i programmet på min bærbare via vores interne netværk, når jeg skal lave justeringer.

Er der en harddisk i sådan en vxl, eller hvor ligger xp-embedded og det program jeg skal afvikle. Jeg har først lige opdaget området for tynde klienter i dag, og funde ud af, at de vist lige præcis dækker mit behov.

Du skriver, I sælger den, hvem er I?

Hvad er RDP?
Avatar billede misterthin Nybegynder
02. januar 2008 - 23:22 #3
RDP er remote desktop protocol, oprindeligt et IEEE forslag, men implementeret af Microsoft, Hvis du kender windows XP fjernskrivebord så er det RDP 5.2 , Vista bruger RDP 6.0

en VXL har ingen harddiske (det har tynde klienter som regel ikke). De har tilgengæld en Flash (som fra operativsystemet der ud som en IDE disk). 512/512 betyder 512MB ram / 512MB flash  (heref er ca 280MB brugt til Xpe). Du installerer dit program på den resterende del af flash'en. XPe har noget man kalder EWF ehanced write filer , som sikrer at XPe'en ikke bliver "ødelagt" . den skal du slå fra når du installerer programmer på den. du kan "logge" på en XPe via fjernskrivebord

jeg er ansat i www.sedicom-europe.dk og bruger hele dagen på at atbejde med tynde terminaler.  og vi sælger kun til forhandlere.
Avatar billede pjotriljitsj Nybegynder
03. januar 2008 - 00:20 #4
Ok, det lyder godt.
Hvor finder jeg forhandlere af vxl, jeg kan ikke se nogen forhandlerliste på jeres hjemmeside?
Avatar billede misterthin Nybegynder
03. januar 2008 - 12:57 #5
Jeg kan ikke anbefale nogen forhandelere og vi har over 100 i danmark, jeg kan dog lige nævne nogle få. Feks Blue-IT , DataTech, TopNordic , NEXTsystem , Computerstore.

sedicom giver 1 år's telefon support uanset hvor du køber.

jeg skal reftfærdigvis sige at man også kan få Neoware XPe, Fujitsu-siemns XPe , termtek XPe, og XPe fra HP +fra et hav af producenter. Jeg kan du kun udtale mig om powerforbrug på dem vi selv har og hvor jeg synes man får mest power/watt med Via maskiner.
12. april 2008 - 21:06 #6