Avatar billede ipbirk Nybegynder
02. januar 2008 - 17:46 Der er 10 kommentarer

Windows media player dekoder

Hej
Jeg har fået en ny bærbar pc, men har fået problemer når jeg skal afspille en dvd film. Jeg får følgende meddelelse: " windows medier player kan ikke afspille denne dvd, fordi der ikke er installeret en kompatibel dvd dekoeder"
Jeg har fulgt vejledningen fra support microsoft som siger følgen: "i media player >funktionere>indstillinger>afspiller>hent codec automatisk "
Men det hjælper ikke, jeg har også installeret vlc player som normalt kan åbne alt, med vlc kan jeg åbne og afspille et afsnit af gangen.
Jeg mener at man bare skulle kunne lægge dvd'en i drevet og så skal den afspille automatisk
Avatar billede thov Forsker
03. januar 2008 - 13:03 #1
Hent og installer 'k-lite mega code pack' http://www.codecguide.com/download_mega.htm
Avatar billede ipbirk Nybegynder
03. januar 2008 - 13:13 #2
Hej
Hvilke filer skal jegdownloade er det dem som ligger i venstre side???
Avatar billede thov Forsker
03. januar 2008 - 13:40 #3
Nej, midtfor er der 8 links - vælg en af dem.
Avatar billede ipbirk Nybegynder
03. januar 2008 - 14:08 #4
Hej
Det er ok, men når jeg er færdig med at installere åbner den IE igen i samme vindue som jeg installerede fra, er det rigtigt??
Avatar billede thov Forsker
03. januar 2008 - 14:29 #5
??? Har du hentet klmcodec365.exe (nyeste fil fra Filehippo) og dobbeltklikket på den (installeret alle codecs) ?
Avatar billede ipbirk Nybegynder
03. januar 2008 - 15:10 #6
Jeg har hentet klcodec365.exe på freenet.de jeg har også prøvet på Filehippo, men med samme resultat. Under indledning til installationen er der en lan smøre hvordan man skal gøre før og efte installationen, men mit engelsk er ikke godt nok til at forstå dette(jeg er en årgang 1943) der er også flere steder der kan sætets et flueben men jeg lader programmet bestemme, og installerer efte en tid er jeg tilbage på "codecguide.com"

Kan jeg sende vedhæftet fil med, det er fordi jeg har fået en fejl enkelte gange, der står følgende:

The following directshow filter was detected as broken
nama: coravc video decoder
filname:c:\windows\system32\avcdx.ax
clsid: 09571a4b-f1fe-4c60-9760-de6d310c731
reg key:
hkey_classes_root\clid\083863f1-70de-11do-8040-00a091ce86\instance\09571a6-f1fe-4c60-9760-de60310c7c31
reason: file not found
remove this item from the windows registry, yes recommended,  hertil svarede jeg ja
Avatar billede thov Forsker
03. januar 2008 - 16:32 #7
Ja, man ender på codecguide.com og det er også meningen, når installationen er gennemført.

Har du prøvet at afspille DVD'en igen med WMP ? Sammen med k-lite installeres Mediaplayer Classic - prøv den, for den er ikke så sart som WMP-10/11.
Avatar billede ipbirk Nybegynder
03. januar 2008 - 16:39 #8
med mediaplayer clacic går det fint med afspilningen, så jeg tror den vil blive brugt fremover.
Vi lukker her, jeg siger tak for hjælpen.
Avatar billede thov Forsker
03. januar 2008 - 23:13 #9
Sandsynligvis vil WMP-9 også kunne bruges, for det var først med version 10 og 11, at der blev problemer. Den er her: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/9series/default.aspx
Der står: 'Not available for XP', men det er noget f**, for den kører fint på XP (her).
Avatar billede ipbirk Nybegynder
04. januar 2008 - 07:50 #10
Det kører nu tusind tak for hjælpen, jeg afslutter