Avatar billede sajbar Nybegynder
02. januar 2008 - 11:50 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Import af kassekladde/indbetalinger i c5light

Hej eksperter og godt nytår

Jeg får via vores netbank (jyskebank) en fil over indbetalinger i pbs format.

Jeg har fået lavet således at vores websystem kan indlæse og registrere indbetalingerne, jeg ønsker nu at generer en fil jeg kan indlæse i c5 så jeg slipper for at taste betalingerne der.

Det eneste problem jeg kan pt se er hvordan jeg generer billagsnummeret. det er jo et forløbende nummer.

Jeg har pt planer om at tage følgende informationer med i min fil.

dato, konto, modkonto, kreditbeløb

Er der andre ting jeg skal have med/være opmærksom på?

Venlig hilsen
Daniel
Avatar billede mariaf Juniormester
02. januar 2008 - 18:34 #1
Du skal også være opmærksom på valuta, posttype og godkendt samt sikre udligningerne. Ellers ender du bare med at spille din tid et andet sted i bogføringen.

Du kan i øvrigt selv sætte det op automatisk under Debitorbetalinger, men jeg har aldrig prøvet det, så jeg ved ikke hvordan det virker.
Avatar billede sajbar Nybegynder
08. januar 2008 - 15:53 #2
Hvordan sikrer man udligninger?

Jeg skulle derudover også huske at linjenr - det får jeg med fra direkte fra min import, billagsnummeret kan man åbenbart ikke få den til at lave fortløbende, så den taster jeg ind når jeg generer min import.

Nu har jeg bare problemer med den brokker sig over at kontoen for valutaen mangler.

Jeg har dog været inde under generelt kartotek valuta og tjekket at der er sat en tab og vind konto op så den kan jeg ikke lige gennemskue
Avatar billede mariaf Juniormester
08. januar 2008 - 19:16 #3
Udligningskørslerne kan du "låne" fra den manuelle udligning.
Valuta tab/vind må ikke være fejlkonto, og den skal eksistere.
Bilag får du ved at lave et direkte opslag i bilagsserien.
Avatar billede sajbar Nybegynder
08. januar 2008 - 22:00 #4
hvordan laver jeg opslag i bilagsserien?

jeg må prøve at rette den konto imorgen for den står nemlig til fejlkontoen...
Avatar billede mariaf Juniormester
09. januar 2008 - 00:00 #5
Opslag på bilagsserien er noget med Kassekladde[NavnIdx, kladdenavn].bilag - husk at du også skal tælle bilagserien en op. Du kan se koden i Finkladde.frm på en af triggerne.
Avatar billede sajbar Nybegynder
10. januar 2008 - 10:22 #6
Jeg oprettede en ny konto - tognummeret fra fejlkontoen og satte et 1 efter den så der blev en ny unik konto, den rettede jeg så til under valuta men jeg får stadigvæk den fejl
Avatar billede mariaf Juniormester
10. januar 2008 - 16:04 #7
Har du lagt valuta ind på dine linier? Ellers er det jo tom valuta, der returnerer en tom finanskonto.
Avatar billede sajbar Nybegynder
14. januar 2008 - 15:56 #8
Ja valutaen står til 'Danske Kroner' og valutaen findes under valuta, skriver man en valuta der ikke findes så kommer den med en fejl
Avatar billede sajbar Nybegynder
05. februar 2008 - 14:45 #9
Har kastet håndklædet i ringen, vi får en c5 konsulent på besøg i næste uge ;)