Avatar billede mrwheel Nybegynder
01. januar 2008 - 15:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Aflæsning af forbrugsmålere

Jeg er ved at stykke et regne ark sammen som skal bruges aktivt til måler aflæsning.

Man kan få skemaerne til at skrive på men syndes nu at det ville være endnu mere smart at man kunne lave det i excel, jeg har lave designet men kan ikke få den til at regne et faktisk forbrug ud uge for uge, det ender med at blive alt for meget ekstra især fordi man skal kunne skrive hele måler aflæsningen ind.

Håber at dette spørgsmål er forståeligt.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. januar 2008 - 15:47 #1
Det er det ikke, ikke for mig i hvert fald.  :-)
Avatar billede sleeper Nybegynder
01. januar 2008 - 15:47 #2
Hej

Dette kan laves på utrolig mange måder.
Du kan evt. sende dit udkast til webmaster@voga.dk - så kan jeg forklare dig hvordan du lettest kan opbygge en formel til det.
Avatar billede mrwheel Nybegynder
01. januar 2008 - 15:56 #3
@sleeper
Har sendt en e-mail.
Avatar billede mrwheel Nybegynder
01. januar 2008 - 16:06 #4
@vejmand
Det jeg efter lyser er at mange kommuner giver mulighed for at man kan hente og udskrive et skema som man så udfylder enten på dags basis eller uge basis kan holde øje med ens forbrug, det er også med til at holde øje med om der pludselig sker noget der kan gå en ventil i stykker så forbruget stiger voldsomt og man ikke opdager det før det er for sent.

Jeg glemte nok i starten at det omhandler Fjernvarme, Vand og El forbrug.
Avatar billede sleeper Nybegynder
01. januar 2008 - 16:11 #5
Hej

Skemaet er retuneret, jeg har lavet skjulte formler, som vises når du indtaster i aflæsningerne.

Håber det er som ønsket
Avatar billede vejmand Juniormester
01. januar 2008 - 16:12 #6
okay, jeg er sikker på sleeper er igang, ellers vender du bare tilbage.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
01. januar 2008 - 16:13 #7
Ups, der var jeg lidt langsom.  :-)
Avatar billede smeeden Nybegynder
01. januar 2008 - 16:41 #8
Hej kan jeg få en kopi af det, jeg kunne godt tænke mig at se hvordan skjulte formler ser ud .

Mvh
Smeeden
smeeden@hotmail.com
Avatar billede sleeper Nybegynder
01. januar 2008 - 16:45 #9
Hej

Det er en skult hvis formel, =hvis(a32=0;"";a32-a31)
Helt skjult er den ikke, men formlen vises først når der er tastet noget i a32
Avatar billede mrwheel Nybegynder
01. januar 2008 - 17:01 #10
Det var lige sådan det skulle se ud, så mange 1000 tak for hjælpen.
Avatar billede smeeden Nybegynder
02. januar 2008 - 19:18 #11
sleeper , okay det er det man forstår ved en skjult formel
..
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2008 - 13:12 #12
Nu har jeg kigget flere gange herinde, og nu spørger jeg altså.

Må jeg også pænt bede om en kopi?

justrace@justrace.dk

Har selv rodet et par minutter med et der også kigger på gennemsnit og bliver hhv. rødt og grønt i feltet.
Avatar billede anderssk Nybegynder
11. februar 2008 - 10:53 #13
Jeg kunne også godt tænke mig en kopi
Anders@xoops.dk
Avatar billede sleeper Nybegynder
11. februar 2008 - 11:52 #14