Avatar billede michaelfp Nybegynder
31. december 2007 - 16:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

opdatere session(variabler) når der skiftes side

Hej eksperter,

jeg har en asp side, hvor jeg gerne vil gemme værdien i de indtastede felter i session(variabler). Lige nu bruger jeg onchange="document.online.submit();" på hvert felt, men det gør side noget tung (der er mange felter)!!
Findes der eller kan man, via java, lave en funktion, der opdatere de ønskede session(variabler) når siden forlades, således alle felter opdateres på éen gang ?
Avatar billede michaelfp Nybegynder
01. januar 2008 - 15:11 #1
har selv løst problemet ved hjælp af knapper i stedet for a href. Godt Nytår til jer alle :-)
Avatar billede roenving Novice
01. januar 2008 - 15:11 #2
Du kan ikke client-side ændre i dine session-variabler, men man kan selvfølgelig prøve noget med cookies ...

-- og præcis den idelige submit ville jeg opfatte som en avanceret gang chikane (udover at du også risikerer at trække søm ud på serveren !-)

-- og er det overhovedet så mission-critical, at du ikke bare kan gøre det, når editeringen er afsluttet, eller måske et par ekstra gange undervejs ?-)
Avatar billede michaelfp Nybegynder
01. januar 2008 - 15:14 #3
roenving - tak for kommentar!
Nu har jeg jo valgt submit - hvorfor risikere jeg at trække søm ud på serveren?
Når der klikkes, sættes session variable og brugeren redirectes til en anden siden.
Avatar billede roenving Novice
01. januar 2008 - 15:36 #4
Fordi idelige kald behøver at serveren skal lave noget hele tiden ...

-- og selv om det kun er en lille smule, så vil bare nogle håndfulde, der benytter siden, betyde, at den virkelig kommer til at arbejde !-)