Avatar billede hewa Nybegynder
30. december 2007 - 19:31 Der er 9 kommentarer

Kom frisk med dit bidrag

Min søn og jeg har givet min kæreste en julegave i form af en komplet hjemmeside, domænenavn og et års hosting.

Siden handler om tamrotter, men det skal ikke lade dig skræmme :)

Hvad er din umiddelbare opfattelse af siden?

http://sweetrats.dk

En ting der bekymre mig lidt, er, at på denne side har jeg lagt en trans-gif ind (bogen øverst), og på vores nye maskiner ser den fin ud, men på vores gamle maskiner er den ikke transparent - er den det hos dig?
http://sweetrats.dk/index.php?cat_id=12

På forhånd tak for dit bidrag!
Avatar billede leif Seniormester
30. december 2007 - 19:32 #1
Nu siger du gamle maskiner ? Hvor gamle ? Billedet ser fint ud her.
Avatar billede timeline123 Nybegynder
30. december 2007 - 19:33 #2
Fed gaveide
rotter er ikke lige mig jeg er mere til hunde men hver sin smag. ;)
Avatar billede timeline123 Nybegynder
30. december 2007 - 19:35 #3
Samme her fint billed
Avatar billede whatever Nybegynder
30. december 2007 - 19:36 #4
Den gamle maskine benytter nok IE6, og det giver nogle problemer fordi billedet http://sweetrats.dk/billeder/147.png er i png-format.

Prøv evt. at lave det om til gif.
Avatar billede lund_dk Praktikant
30. december 2007 - 19:43 #5
.png filer kan de ældre browsere ikke håndtere, især IE, derfor skal du have PNG fix smidt ind på dit site.

http://www.google.dk/search?q=png+fix&sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B3GGGL_daDK231DK231

Google kommer med en masse bud.
Avatar billede hewa Nybegynder
30. december 2007 - 19:46 #6
Det er en maskine fra sidste århundrede :) og ja, den bruge IE6 - jeg må prøve med gif.

Men hvad synes I om siden? Det er mere vigtigt end billedet :)
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2007 - 20:38 #7
Det ser godt ud! Meget prof. og alt ting ser ud til at virke på siden.

Jeg ville nok "resize" billederne du bruger til "Hils på vores fire skønne tøser" (på forsiden), for det irritere mig, at jeg kan se de bliver skaleret + det tager en lille smule længere tid at hente.

En anden, mindre vigtig, ting er farverne. Jeg syntes det bliver lidt trist og får et strejf af amatør webdesign med de grå, sandgul og lysegrønne farver. I samme åndedræt vil jeg dog sige at måske passer det fint - det er jo ikke hip designer tøj der sælges ;-)

Husk det er jo blot min mening!
MadsRH
Avatar billede hewa Nybegynder
30. december 2007 - 21:44 #8
Tak for god feedback madsrh123!

Det med billederne på forsiden har jeg taget til mig med et samme og ændret det. Det er sådan en ting, jeg ikke selv har tænkt over, det har jo virket, og efter billederne er blevet cached, har jeg ikke selv lagt mærke til det.

Mht. farverne kan du måske have ret, men vi har været, jeg ved ikke hvor mange farvekombinationer igennem, og disse var de bedste. Og du har ret, vi er blot et par amatører - men et par glade af slagsen - som alligevel gerne vil gøre det godt :)
Avatar billede hewa Nybegynder
07. januar 2008 - 18:20 #9
madsrh123, smid et svar for din gode feedback!

Vi har yderligere taget det med farverne til os, så på forsiden er der kommet en anden farve på det tilfældige link OG vi har brugt samme farve i gæstebogen, således indlæggene skiftevis farves med den gule og en lilla - hun elsker lilla :)

Nogen vil måske synes, det er lidt for "vildt", men hun er SUPER godt tilfreds, og det er jo det, det drejer sig om :)