Avatar billede delphinarious Nybegynder
30. december 2007 - 16:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

No signal på ny computer

Hej.

Jeg har netop købt dele ind til en lille computer til hjemmebrug, og samlet den efter bedste evne. Når jeg starter op går alting igang (harddisk, CD-rom, CPU-fan, m.v.) så det ser rigtigt nok ud, men når jeg sætter en skærm til, kommer der intet signal ud til den.

Jeg ville så normalt fejlsøge i henhold til de BIP bundkortet burde afgive ved opstart, men der er for mig at se, ingen højttaler integreret i kabinettet, som jeg kan sætte til bundkortet.

Konfigurationen er som følger:

Kabinet: Antec NSK 1300
Bundkort: Asus M2n-MX SE
Processor: AMD AM2 Athlon 64 3200+ 512KB (boxed)
Ram: 2048 Mb DDR2 PC2-6400 Corsair XMS2 800MHz
Harddisk: Seagate Barracuda 7200 RPM 500Gb SATA2

Grafikkortet er integreret på bundkortet.

Mine spørgsmål er som følger:

1) Kan jeg virkeligt have købt et kabinet, hvor man ikke har ment at den lille dumme bip-højttaler var nødvendig at inkludere?

2) Hvis ja til (1), er der nogen der har et link til en sådan højttaler i en webshop eller edbpriser eller lignende, så jeg kan få den sat i? Det er ikke lykkes mig at finde noget...

3) Absolut vigtigst! Hvad kan være grunden til at der ikke sendes signal ud af grafik-kortet? Det gør ingen forskel hvad der ellers er sat til - altså har jeg prøvet at frakoble harddisk, cd-rom, m.v...
Avatar billede exii Nybegynder
30. december 2007 - 17:12 #1
Er det en Acer skærm??
Hvis ja, så kan det være at den ikke virker til din comp.
Havde en ven med samme problem.
Han købte en LG istedet
Avatar billede delphinarious Nybegynder
30. december 2007 - 17:19 #2
Exii >> Hehe, typisk, hva? Nej, desværre - det er en Medion. Ikke at det skulle være meget bedre, men har også testet den på en KTC, som ellers virker på alting.

Har meget svært ved at tro at problemet skulle ligge i skærmen eller skærm-kabel, da jeg har testet med adskillige af disse...
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2007 - 18:04 #3
Har du trykket ram og CPU ordentlig ned i soklen - har du monteret det extra 12 volt stik (hvis det kræves) har du trykket strømstikket ordentlig ned i soklen
Avatar billede delphinarious Nybegynder
30. december 2007 - 20:07 #4
helgec >> Yup, yup, yup og yup. Intet at sætte en finger på der...
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2007 - 23:08 #5
ER du sikker på at det er de rigtige RAM ??
Avatar billede delphinarious Nybegynder
31. december 2007 - 00:00 #6
helgec >> Yup! De står sågar i bundkortets manual på Qualified Vendors List med det præcise modelnummer.
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2007 - 08:27 #7
Det havde jeg bemærket, det jeg mente var om du har sikret dig at det rent faktisk er de ram du mener du har købt
Avatar billede delphinarious Nybegynder
01. januar 2008 - 16:54 #8
Det er det ja. Men på sådan en rigtig nytårsdag, lykkes det mig ved et tilfælde at finde fejlen: Den ene RAM-slot er defekt. Det viser sig, at det er når der indsættes en ram-blok i denne slot (uanset hvilken ramblok), at der ikke bliver sendt noget signal til skærmen... Så snart jeg kun kører med en ram-blok i den ene slot, virker det fint...

Så helgec >> Dine anelser om ram-fejl var rigtige, og det var dine forslag der førte til at fejlen blev fundet. Så smid et svar, så får du points.

Og til Jer begge: Tusind tak for hjælpen, og rigtig godt nytår.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2008 - 08:32 #9
Forsat godt nytår