Avatar billede tmlj Nybegynder
30. december 2007 - 12:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvilken dell

jeg overvejet at købe en stationær dell, enten inspiron tm 530 eller inspiron tm 530s.

pcerne kan ses på dette link:

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desktops_better?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&~tab=2

en af forskellene er processerne:

Intel® Viiv™ Core™ 2 Duo E4500-processor (2,2 GHz, 800 MHz, 2 MB cache)

eller: Intel® Viiv™ Core™ 2 Duo E6550-processor (2,33 GHz, 1333 MHz, 4 MB cache)

mit behov er udover alm, internet og tekstbehandling billedbehandling i fotoshop,videoredigering i pinnacle mv. jeg spiller ikke.

kan den mindste dække et sådan behov ?
Avatar billede shambala Nybegynder
30. december 2007 - 13:08 #1
de kan begge fint dække dit behov, men det der betyder mest til video/billederedigereng er masser af RAM (så meget som du har råd til) og så en så hurtig processor som mulig. Mht. grafikkort, så er det der sidder onboard i den fint nok.
Avatar billede shambala Nybegynder
02. januar 2008 - 11:49 #2
har du fået handlet computer, weller bestemt hvad det skal være ?
Avatar billede sleeper Nybegynder
02. januar 2008 - 12:37 #3
Hej
Så vidt jeg  lige hurtigt kan se er der følgende forskel
Prisforskeller på de to pc'er er 1000,-
hvoraf de 500,- går til en bedre procecor
og 500,- til et midre kabinet.

Så du skal vurdere om du ønsker at bruge 500,- på et mindre kabinet.
Eller om du kan leve med den normale størrelse, på den store model, tm 530 kan du for 470,- opgradere til samme gode procecor som sidder i tm 530s
Avatar billede tmlj Nybegynder
02. januar 2008 - 17:29 #4
ok, jeg har ikke købt endnu. Min bekymring går primært på om tm 530 kan matche mit behov, men umiddelbart lyder det på Jer som om, at der er rigeligt kapacitet i tm 530. Kabinettets størrelse er jeg ligeglad med.
Avatar billede sleeper Nybegynder
02. januar 2008 - 19:15 #5
Hej

på tm 530 kan du for 810 ,- ekstra opgradere til 4 gb ram
Dette vil jeg anbefale hvis du laver meget billedredigering
Men ellers mener jeg at det er okey pcer.
Avatar billede tmlj Nybegynder
02. januar 2008 - 21:26 #6
ok, hvad giver mest mening.
at sætte en større processer i for 470 kr. eller at opgradere ram til 4 gb for 810 kr. Jeg vil helst undgå begge dele, da budgettet ikke skal overstige 5000 kr.
Avatar billede sleeper Nybegynder
02. januar 2008 - 21:48 #7
Den er fin som den er.
Det er ikke nødvendigt at opgradere den, jeg er sikker på at du vil være tilfreds med den som den er.
Men penge kan man altid bruge, det er svært at sige hvad du ville have mest anvendelse af.

CPU kraft vil du mærke mest i hverdagen, det er sjællendt at man har behov for 4 gb ram i hverdagen.
Avatar billede tmlj Nybegynder
07. januar 2008 - 00:06 #8
jeg har bestilt tm530s
Avatar billede tmlj Nybegynder
07. januar 2008 - 00:10 #9
bliver super at få den
Avatar billede sleeper Nybegynder
08. januar 2008 - 08:34 #10
Når man har vendet sig til tanken om at designet kostede 1/8 af priser, er det også rart at den ikke fylder så meget