Avatar billede huoshan Nybegynder
30. december 2007 - 10:17 Der er 2 kommentarer

Trådløst med Mac'ere og AirPort Express

Fra en god ven i Danmark har jeg fået en Airport Express i julegave, men jeg kan ikke finde ud af at få den til at fungere (her i Beijing, Kina). Jeg har lokalt bredbånd via kabelnet, og det fungerer upåklageligt, men jo kun et sted i huset! Så derfor ville jeg gerne have Airport Express'en til at lave et trådløst netværk, så jeg udover den stationære iMac kan bruge min iBook hvorsom helst i huset. Men jkeg kan tilsyneladende ikke få forbindelse. Jeg følger naturligvis instruktionerne i Set-up Guide - sætter kablet, som normalt forbinder min Mac med kabelnettet/internettet, i Airport Express'en, sætter den i stikkontakten, hvorefter Status Light skulle lyse grønt, men ikke gør det, i stedet lyser det orange/Amber og jeg har ingen forbindelse til nettet. Selvfølgelig har jeg forinden indstillet Mac'en til at bruge Air Port. Tager jeg kablet ud af Airport Express'en og sætter direkte i Mac'en er der forbindelse, som normalt.  Når jeg er på rejse med iBook, er der sjældent problemer med at fange tilgængelige trådløse netværk på cafeer/hoteller o.l.
Er der nogen, der kan sige mig, hvad det er jeg mangler at gøre eller gør forkert for at etablere et trådløst netværk herhjemme?
Avatar billede justrace Novice
30. december 2007 - 10:41 #1
Kunne jo tænkes ar standarden for signalet er ret anderledes i Kina end i DK. Det bedste havde nok været et gavekort og købt den lokalt.

Prøv evt. at vente en god times tid efter du har taget alt udstyr fra stikket i væggen, til du tilslutter igen. I dk tager det op til 75 min. på TDC's linier inden der kan kobles andet til. På gr. af MAC-adresse binding, og derfor ingen IP før.
Avatar billede janeskildsen Nybegynder
30. december 2007 - 10:54 #2
Hej NPA huoshan - signalet er som det skal være, med det kommer ikke fra Airport Express, når den ikke lyser grønt. Det er sandsynligt, at den ikke virker. Jeg var ude for det samme, da jeg fik min Airport Express - så jeg ringede til Apple Support og de bad mig returnere den, så sendte de en anden. Og den virkede med det samme.
Skriv evt på min email adresse, som du jo har.