Avatar billede kimtheman Novice
30. december 2007 - 00:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Aktivt lydkort Pc lukker/ genstarter

Hej.
Har spillet cs m.m på min computer uden problemer. Købte så en ny Pc og formaterede den gamle (P4 2.6Mhz) og solgte denne til en ven. Men nu viser det sig at når han vil spille på den så genstarter den og nogle gange med blå skærm.
Jeg har fået denne hjem igen og har formateret denne igen men ligemeget hjalp det. Har nu fundet ud af at når jeg disableér lydkortet "Realtek AC´97 Audio" inde i enhedshåndtering så kører den fint spillet (Battlefield Vietnam). Har så hentet en ny driver til Realtek men det hjalp ikke. Nogen der ved hvad jeg kan gøre for at få det til at virke da det jo ikke er meget ved at spille uden lyd, hihi.
Computeren er en:
P4 2,6 Mhz.
Abit IC7-G Bundkort
1024 Kimgston DDR
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2007 - 00:42 #1
måske er lydkortet bare blevet defekt?
Avatar billede kimtheman Novice
30. december 2007 - 00:46 #2
lyder underligt da jeg kun formaterede den og før det brugte jeg den selv uden problemer. Har også et Yamaha lydkort i og nøjes jeg med at aktivere det gør den det samme. Så de skal deaktiveres begge to før spillet vil spille og aktivere jeg lydkortne hver især genstarter den
Avatar billede 2doit Nybegynder
30. december 2007 - 10:49 #3
Lyder faktisk til at du har fået en hardware fejl jeg tror desværre det kunne være bundkort  eller måske og bedre rammene. Prøv at skifte ram i første omgang måske med dem fra din nye computer hvis de passer eller nøjes med en blok hvis du har flere i.
Avatar billede kimtheman Novice
30. december 2007 - 11:38 #4
Tja vil ikke mene at fejlen så forsvinder når jeg disabler lydkort. Den tekniske fejl efter den har genstartet er:
C:\DOCUME~1\FRANKS~1\LOKALE~1\Temp\WER8818.dir00\Mini123007-06.dmp
C:\DOCUME~1\FRANKS~1\LOKALE~1\Temp\WER8818.dir00\sysdata.xml
Hvis dette hjælper noget
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2007 - 15:31 #5
Det kan være at enten lydkortet eller selve porten eller hvad det nu hedder(der hvor du sætter den i, i bundkortet) er blevet beskadiget. Prøv en anden port
Avatar billede kimtheman Novice
30. december 2007 - 15:50 #6
jamen der er både et onboard lydkort samt et i pci port. Og hvad det er det ene eller det andet jeg enabler så genstarter den.
Avatar billede kimtheman Novice
01. januar 2008 - 15:21 #7
2doit hvis du mener det er ram eller bundkort hvad bygger du disse antagelser på? (Ville dette så ikke også opstå når lydkortet er disable´t?)
Avatar billede 2doit Nybegynder
01. januar 2008 - 20:16 #8
Blå skærm er normalt en hardware fejl og oftes i mine tilfælde dårlig ram. Du har to lydkort i siger du .Tag pcikortet ud ud slå onboard fra kan du så spille CS? Altså uden lyd.fortæl hvad der sker.
Avatar billede kimtheman Novice
02. januar 2008 - 23:10 #9
Tog pci kort ud og slog onboard fra og så kunne jeg spille Battlefield Vietnam (det var ikke CS).
Så når alt lyd er slået fra kører det fint. Og cs kørte fint med lyd inden computeren blev formateret. Så mon ikke det mere er noget med nogle update´s m.m. der konflikter lidt istedet for bundkort/Ram?
Synes jeg på et tidspunkt læste noget med nogen der også havde lyd problemer og hvor det handlede om en fix update fra Microsoft og driverne?
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2008 - 15:32 #10
Jo du skal self have dine drivers updated, men mener dog ikk at hele pc'et burde genstarte osv som du siger
Avatar billede kimtheman Novice
17. januar 2008 - 13:46 #11
Har nu prøvet med lydkort ud m.m. Og skiftet ram m.m. Og den laver blå skærm. Må indrømme tror selv der sker en driver gnidning et eller andet sted i systemet under installation og bundkortsdrivere med mere. Kan nemlig huske for et par år tilbage have jeg også nogle problemer med det skod bundkort.
Men jeg har givet min ven pengene tilbage for computeren for gider sgu ikke rode/ bruge så mange timer på noget når man ikke ved hvad der er galt. Computeren virker fint til nettet m.m. så den kommer i værkstedet og står. Så lukker her.