Avatar billede zeneka Nybegynder
29. december 2007 - 22:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

tv streaming

jeg søger noget software som kan streame forud bestemt videoer (ikke noget med at spole i videoen)

om det er windows eller linux er lige meget
Avatar billede gurly Praktikant
30. december 2007 - 01:57 #1
det kræver intet software at streame videoer, det er kun hvis du vil streame LIVE at du skal bruge en enkoder. (altså til live tv)

hvis du derimod bare har nogle videoer liggende som du vil streame på din webside, så kræves ingen software på serveren.

du skal overveje din målgruppe, for skal ALLE kunne se det, også mac og linux brugere, så er eneste mulighed nok som flash video.
Det gør du ved at konvatere din video til en FLV video, eksempelvis ved brug af "super video converter" http://www.erightsoft.com/SUPER.html
for så at få vist videoen på din side, så kan du indsætte en SWF player på din side
den kan du hente her > http://www.jeroenwijering.com/?item=JW_FLV_Player
den kan utroligt meget og det kan være uoverskueligt, men læs den medfølgende hjælp fil, og gør brug af jeroens forum hvor du kan finde mange tips.

flash har den bagdel at selv om billed kvaliteten er rimelig, så bliver det aldrig lige så godt som hvis du streamer i windows media format, hvilket eksempelvis stort set alle tv stationer gør.
bagdelen ved WMV er jo så at det kun virker på en pc med windows media player.
hvis det er det du vil kan du bruge følgende kode

  <embed type="application/x-mplayer2"
  classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
  standby="Loading Windows Media Player components..."
  pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
  src="http://www.dit-domain.dk/videoer/video-1.wmv"
  name="RAOCXplayer"
  width="400"
  height="300"
  controltype="2"
  showcontrols="1"
  ShowPositionControls="0"
  showstatusbar="1"
  ShowDisplay="0"
  AutoStart="1">
  </embed>

så skal du bar lige rette adressen til videoen til hvor du nu har den liggende.
du kan også rette de forskellige parametre ="0"  til  ="1"  og omvendt

hvis videoen har en højrere bitrate end brugerens internet linie, så kan den ikke streames, så vil videoen hakke.

en anden måde er at nøjes med bare at lave et link direkte til din video
så vil den åbne i folks stationære media player, eller hvad player de nu her.

hvis du derimod har brug for en Real LIVE stream, så kan du eventuelt bruge windows media encoder http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/forpros/encoder/default.mspx

en desideret live stream kan man ikke pause.
Avatar billede zeneka Nybegynder
30. december 2007 - 09:20 #2
det er til live streaming,

jeg tror jeg kigger lidt nærmere på det fra microsoft
Avatar billede gurly Praktikant
06. januar 2008 - 00:46 #3
kunne du bruge svaret ?  lidt respons ?
Avatar billede zeneka Nybegynder
06. januar 2008 - 07:32 #4
jo mangler bare et svar fra dig så du kan få point
Avatar billede gurly Praktikant
07. januar 2008 - 14:30 #5
okay c",)