Avatar billede webname Nybegynder
29. december 2007 - 20:07 Der er 11 kommentarer

Gratis mirror software?

Hej Eksperter,

Jeg skal bruge et program, som kan holde mit mirror up to date.
Det skal hente fra en ftp server, og ligge det ned på en lokal mappe.

De eneste krav, er at den kun skal hente nye dateret filer, og slette filer der ikke længere eksitere på ftp serveren.

Nogle der kender et godt gratis program til windows 2k3?

Se point satsen ;-) Godt nytår

Venlig hilsen
Jannik Hansen
Avatar billede justrace Novice
29. december 2007 - 21:11 #1
Der er et par ting du bør overveje når der kommer en med forslag.

Et af dem er: Da der kun skal kopieres nye filer, og slette filer som ikke længere findes på serveren, vil jeg anbefale at programmet skal køre på serveren, da der ellers ved en fejl kan ske det, at hvis serveren ikke svarer, eller noget andet går galt, ser programmet det måske som at alle filer ikke eksisterer længere og sletter dem alle.

Kan Win2k3 ikke selv det?
Avatar billede webname Nybegynder
29. december 2007 - 21:17 #2
Mirror-serveren skal hente alt, hvad der er på ftp-serveren og de to servere skal være synkrone. Jeg har ikke adgang til ftp-serveren, jeg skal være mirror for.

Hvordan kan win2k3 det? Kan man sætte et job til det?

På forhånd tusind tak, for din besvarelse.. :-)
Avatar billede justrace Novice
29. december 2007 - 21:32 #3
Er der ikke indbygget backup på 2k3?

Hvis, så skal der jo bare sættes op at den skal overskrive backuppen hver gang.
Det skal også være sat op at det skal være "copy" og ikke en backup-fil, der skal laves.

Eller endnu bedre, lave to backup-schedules, hvor den overskriver den forrige, så der også findes en backup i forbindelse med fejl.
Avatar billede webname Nybegynder
29. december 2007 - 21:42 #4
Hej igen..
Så vidt jeg ved, og kan se, kan man kun lave en bkf-fil med backuppet. Og det ser ikke ud til at man kan hente fra en FTP-server.

Ved du hvordan man sætter det, op som du siger?
Avatar billede justrace Novice
29. december 2007 - 22:04 #5
Kun hvis det er på den server der skal kopieres fra, men når du ikke har adgang til den såh......

... og automatisk?  ...og gratis?

Jeg kan meget varmt anbefale dig at bruge under 300,- på dette: http://www.smartftp.com/

Prøv at downloade en gratis prøveversion med fuld funktionalitet. Du kan have forbindelse til flere servere på en gang og......
Avatar billede webname Nybegynder
29. december 2007 - 22:16 #6
Det kan jeg nok også overtales til at betale ;-)

Meeen... Kan den sættes til at hente nye dateret filer, og slette filer der ikke længere eksitere på ftp serveren?
Avatar billede justrace Novice
29. december 2007 - 22:21 #7
Avatar billede webname Nybegynder
29. december 2007 - 22:38 #8
Tak, for dit bud.. Men de fleste jeg lige har prøvet kan ikke back'keup fra ftp servere... Kan man evt. lave en ftp server - direkte til et windows netværksdrev?
Avatar billede justrace Novice
29. december 2007 - 22:59 #9
Så er jeg pt løbet tør...

Det skulle jeg mene, så længe der er tale om netværksdrev ser windows det jo som et lokalt drev.
Avatar billede blmmer Nybegynder
06. januar 2008 - 22:42 #10
Hej
du kan prøve "wget.exe"
den køre command line og kan køre med en bat fil i et job på serveren.
med parameteren -N så henter den ikke filer der er ældre end dem den allerede har.
Prøv denne linie: wget --passive-ftp -mrN dit-domæne.etellerandet
det næste er en forklaring på hvad parameterne gør.
--passive-ftp: til hvis man er bag en firewall eller sådanne noget, det virker :-).
-m: mirror
-r: recursive
-N: don't retrieve files if older than local.
-d: debug

/Bimmer
Avatar billede blmmer Nybegynder
06. januar 2008 - 22:48 #11
hov lige en ting til:
server du vil tage en backup fra hvis det er en windows server,
skal "Directory listnig style" sættes til at køre i unix style
jeg testede det inden jeg lage info på nette, men glemte lige demne lille detalie.
om man kan komme ud om dette ved jeg ikke lige nu.