Avatar billede smask Nybegynder
29. december 2007 - 12:49 Der er 6 kommentarer

PNG vs. JPEG og GIF

Hej,

Kan man ikke med fordel benytte PNG billeder til sit website i stedet for JPEG og GIF?

Eksempel: Mit image x fylder 4kb som JPEG og kun 1kb som PNG. Kvaliteten er nøjagtigt den samme.

Nogen mening omkring dette?

p.s.
Transparent GIF er passé efter min mening. Transparent PNG giver 10 gange bedre resultat og fylder det samme.

På forhand tak ;)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
29. december 2007 - 12:58 #1
Jo du ka sagtens benytte PNG til hjemmesider ....men, de kan ikke umiddelbart læses af IE6, fint med IE7 og Firefox.

Hvis du vil have det også skal virke på IE6, kan du evt. kigge her: http://homepage.ntlworld.com/bobosola/index.htm
Avatar billede smask Nybegynder
29. december 2007 - 13:03 #2
Hej foto.. men hvad er bedst?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
29. december 2007 - 13:29 #3
PNG giver et bedre, meget bedre resultat end GIF ...men det er svært at se forskel på PNG og JPEG.

Så hvis du skal bruge noget med transparens, så er PNG løsningen.
Avatar billede smask Nybegynder
29. december 2007 - 14:20 #4
ok.. super.. tak.. smid lige et svar saa faar du points ;)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
29. december 2007 - 16:10 #5
OK ...
Avatar billede backy Nybegynder
19. januar 2008 - 22:06 #6
.PNG fil billeder, Et sikkert de bedste efter min mening, .gif billeder er til hvis du har lavet en animation. Og .jpg er bare til dem som ikke har lært at gemme med .png (;

.png ! YES SIR!