Avatar billede pemo Nybegynder
28. december 2007 - 13:18 Der er 10 kommentarer

Spille-laptop - Hvad skal man vælge?

Den 14 årige har besluttet sig for at købe en laptop. Den skal kunne bruges til at spille med. Han spiller pt. Call of Duty 4, Oblivion WOW og Counter Strike 1,6.

Budgettet er maksimalt 10-12.000,-, men kan man finde noget der er i orden til omkring 8.000,- gør det naturligvis ingenting.
Hvad skal man kigge efter?
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 13:59 #1
De 2 bedste tilbud på markedet lige PT er nok G1S modellerne fra ASUS

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=48&Sort=&Soegeord=%22asus+g1s%22&chkSoegSaetning=on hvor jeg klart ville tage den dyre, med den større CPU og større HDD.. Skal det være en ordentlig gamer maskine der skal holde lidt frem i tiden skal du nok ikke længere ned i pris.

Du vil dog for de samme 10k kunne få et monster af en stationær der vil klare spil noget længere frem i tiden. De nyeste spil er meget krævende og laptops har stadig et stykke vej op til stationære i spillekraft
Avatar billede exii Nybegynder
28. december 2007 - 16:11 #2
Er de nu blevet så billige??!
Nå..
Hvis det skal være til spil, så køb en stationær!
Men hvis du skal spille på farten, og tage dem med rundt, så vælg en laptop :)
Avatar billede fun22 Nybegynder
28. december 2007 - 19:14 #3
Prøv at kig på den her:
http://zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=248&notebookid=636

De laver nogen virkelig gode maskiner..
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 20:52 #4
du får ikke samme hardware til samme pris ved zepto som du gør i de 2 asus. De er ret svære at slå lige pt
Avatar billede sml Nybegynder
03. januar 2008 - 18:19 #5
Du kunne også kigge på MSIs GX600-serie - deres extreme edition har endnu bedre specifikationer end ASUS G1S, f.eks. blu-ray drev og en turbo-funktion, der overclocker processoren med 20%. EDBPriser lister dem ikke lige nu, men der er en til salg her: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53158196
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. januar 2008 - 19:13 #6
damn den ser også vild ud. Synes dog at 20% OC på en bærbar lyder til meget høj varmeudvikling, mere blæser støj og meget lav batt tid. Men den ser helt sikkert spændende ud.. Kigger man på nyprisen ville jeg dog ikke give de 3.5k mere for tvtuner, 256mb mere på gfx, en turboknap og BR combo drev, men det er nok også lige så meget personligt da jeg ikke er den vilde gamer, aldrig ville OC en bærbar, ikke har brug for tvtuner og BR.. Lakeringen derimod er pænt BRIAN ;) Ser dog ikke ud til at have et OS med, det er jo lige 700-1200kr xtra.

Derimod kan jeg bruge det inbyggede webcam og det medfølgende Win Vista Ultimate der følger med ASUS com. Har lige bestilt ASUS G1S idag så den kommer i næste uge. Nyt legetøj juhu. Så hvis spørger kan vente lidt kan jeg komme med en personlig anmeldelse af den.
Avatar billede pemo Nybegynder
03. januar 2008 - 19:44 #7
Sønnen købte sig en HP 9670eo i dag. ( http://minreklame.dk/article.php?sid=5506 ) Den var på bud i TDC, så den økonomiske sans vandt... Han er lykkelig for den og den opfylder de krav han (pt) har til en bærbar.
Mange tak for de fine input! Hvis I vil lægge et svar så skal jeg fordele points efter bedste evne.
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. januar 2008 - 20:26 #8
ser ud til at være et OK køb, jeg havde valgt noget andet, men vi er jo alle forskellige..
Avatar billede exii Nybegynder
04. januar 2008 - 15:35 #9
Det er også den min far har :)
Han er også rigtig glad for den :)
Det er nok det næstbedste design (efter iMac) til en bærbar
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. januar 2008 - 15:42 #10
imac min bare numse ;) Kig på Alienware eller de nye MSI GX600, så skal du svedigt design, uden det gør din hardware dobbelt så dyr *host* mac *host* ;)