Avatar billede Hitman Praktikant
27. december 2007 - 21:18 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Jeg skal bruge en gamer-computer

Hej eksperter.
Jeg skal bruge en st. pc til at spille de nyeste spil på...altså en rigtig gamer-pc.
Jeg har kig på denne her: http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000sp_RUacu?ProductID=IyLD4QFHIn8AAAEW2UV5YrRP&CatalogCategoryID=9h3D4QFHQ70AAAEOyw803xiY&Selected=Specifications#t_category_tabcontent

Jeg synes selv, at det er et ret godt tilbud. Er der evt. nogen der har kendskab til et endnu bedre tilbud?

Eller er der nogen der ellers har en kommentar, til mit umiddelbare valg af denne maskine til game-brug?

På forhånd mange tak.... og god jul ;O)
Avatar billede freddiebaby Nybegynder
27. december 2007 - 22:48 #1
nej tror skam du har fat i noget af det rigtige (:
- ret imponerende harddiskplads :D
Avatar billede freddiebaby Nybegynder
27. december 2007 - 22:50 #2
.. men ved godt du siger det skal være en "gamer" computer, men bemærk at der hverken er  antivirus eller nogle MS Office programmer
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2007 - 22:52 #3
Jeg tvivler lidt på "nVidia GeForce 8600GS" som gamer grafik kort ...
Avatar billede kfz Nybegynder
27. december 2007 - 23:54 #4
hvis du opgraderer til f.eks. et geforce 8800 GT(ca. 2000 kr), så får du en udmærket gamer-pc.
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 08:07 #5
Der er slet ikke noget gamer computer i et 8600GS, en 5000+ er måske også lige i underkanten. Skal det være en rigtig gamer PC skal du nok regne med at bruge lidt mere end 5000kr

Sådan en her kan lige gå.
http://topdata.dk/product.asp?product=4615&sub=260&page=1

Endnu bedre
http://topdata.dk/product.asp?product=4510&sub=260&page=1

Her begynder der rigtig at ske noget
http://topdata.dk/product.asp?product=4565&sub=260&page=1

Disse er dog uden windows, så der skal du nok regne med ca 750kr xtra
Avatar billede Hitman Praktikant
28. december 2007 - 15:20 #6
arne v: Er ikke helt med når du siger, at du tvivler på grafikkortet. Det er jo på 512MB...burde det ikke være alt rigeligt?
Avatar billede exii Nybegynder
28. december 2007 - 15:26 #7
Det er ikke altid ram'ene der tæller, men grafikkortet!
Jeg ville tage den sidst nævnte TopData computer.
Hvis det er over dit budget, ville jeg tage nr. 2
Den første har en "gammel" processor.
Avatar billede Hitman Praktikant
28. december 2007 - 15:26 #8
drgonzo: jeg kan godt se at processoren er bedre, især da den nederste af dem du anbefaler, er med en QUADCORE processor. Dog er den så "kun" med 2 GB RAM i forhold til den jeg har kig på. Jeg har også overvejet at samle en selv, som man kan på Topdata.dk ... ved dog ikke om det kan svare sig mere...eftersom Bilka, El-giganten osv... sommetider har nogle ret gode maskiner til en god pris.
Avatar billede Hitman Praktikant
28. december 2007 - 15:29 #9
exii: Ja, det er jeg også bekendt med. Har dog selv lidt svært ved at vurdere de forskellige grafikkort, udfra andet end RAM-kapacitet.
Jeg har ikke et decideret budget, så om det er 5.000 eller 6.000, betyder ikke det store.

Jeg er ligeglad med styresystem....alt sowftware i det hele taget. Det kan jeg selv købe billigt gennem mit arbejde. Så det kan sagtens være en fuldstændig tom maskine ;O)
Avatar billede exii Nybegynder
28. december 2007 - 15:34 #10
så skal du vælge den sidstnævnte :)
Jeg tør vædde på at, den du har kigget på, ikke understøtter det 3 gb ram!
For at understøtte mere end 2 Gb, skal du ha' et 64 bit styresystem.
Jeg tror nok at alle Elgigantens computere er 32 bit.
Typisk at de ikke skriver det :)
Men det kan altid betale sig at købe feks. gennem TopData, MM-Vision, SHG osv. istedet for bilka, elgiganten, fona osv.
Du får MEGET mere for pengene!

Mht. det med grafikkort..
Der bliver jo' hele tiden lavet nye grafikkort, så jeg kan godt forstå dig :)
Men lige nu er 8800 serien bedst :)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2007 - 15:46 #11
Jeg tror altså ikke at elgiganten går ind med en loddekolbe og fjerner 64 bit fra AMD Athlon 64 og Intel Core 2 CPU'erne ...

:-)

Normalt koster 64 bit versionen af Windows ikke mere end 32 bit versionen, så
*måske* kan man sågaf bede om den. Hvilket jo nok ikke er så relevant - det er ikke
mit indtryk at gamerne er gået 64 bit endnu.
Avatar billede exii Nybegynder
28. december 2007 - 15:49 #12
okay :)
Men er det ikke mærkeligt at det ikke står der??
Eller er det fordi det kun er os (nørder :P) der kan forstå det? :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 18:33 #13
For lige at være korrekt understøtter 32 bit OS også 4GB ram, noget ryger til GFX kort mm, så 3-3.3GB ram er fint muligt i et 32 bit OS..

Kan du samle selv fra bunden af er det altid en fordel, fordele her er dog størst ved lidt dyrere computere. Bilka og El-giganten kommer altid med tilbud på comz hvor der så enten er mange ram (som regel nogle langsomme ringe ram) eller enorm HDD plads fordi det lyder godt. Så sælger de det som en spille computer selvom der stort set aldrig er noget over et semi-fesent 8600 kort i og det er altså ikke noget spille kort..

Mange gamere er gået 64bit i Vista. Det kører ikke optimalt, men det begynder bestemt at hjælpe på det. SP1 til Vista som kommer i januar skal nok hjælpe yderligere..
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2007 - 21:02 #14
exii>

Den typiske køber af PC hos el-giganten går nok ikke så meget op i 32 versus 64 bit.
Avatar billede exii Nybegynder
28. december 2007 - 21:04 #15
Det er rigtigt nok :)
Avatar billede Hitman Praktikant
28. december 2007 - 21:11 #16
Okay, så hvis vi nu antager at jeg vil bruge en 5-6.000 på en rigtig gamer-maskine, er det så http://topdata.dk/product.asp?product=4565&sub=260&page=1 der vil være det bedste bud, eller har et anden bud? :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 21:12 #17
det er et godt bud, bare husk den er uden windows
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2007 - 21:28 #18
Måske kunne en gamer PC nøjes med Duo, men det er vel efterhånden kun småpenge
der spares i forhold til q6600.
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 21:40 #19
ja.. Q6600 og E6850 koster ca det samme. E6750 ligger lige under. Dog er de nyeste game engines begyndt at understøtte quad core. Crysis med cryengine2 og den nye unreal engine er decideret programmeret 4 trådet. Så de er ikke uden evner. Og OC potentialet er helt sygt. En Q6600 @ 3.6GHZ er bare noget der virker ;)
Avatar billede benner76 Nybegynder
28. december 2007 - 22:22 #20
Jeg overvejer selv at hoppe med på en ny pc.
Så ville jeg lige høre omkring disse:
http://www.itstore.dk/product-config.asp?id=5905
http://topdata.dk/product.asp?product=4463&sub=260
Avatar billede benner76 Nybegynder
28. december 2007 - 22:25 #21
Den fra Itstore kan med for ca. 800 kr. mere, få et GeForce 8800GT 512 MB
Avatar billede exii Nybegynder
28. december 2007 - 23:54 #22
Hmm...
Den sidstnævnte har bedst processor.. Den første er billigst, men ellers er de ens.
Jeg ville nok vælge den FØRSTE :)
Pga. PRISEN
Og du skal vælge et Nvidia GeForce 8800 GT 512 mb, men så skal du også tage en større PSU, tag den med 500W.
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. december 2007 - 11:10 #23
jeg ville tage den sidste. Bedre CPU, Bedre GFX kort, Hurtigere Ram. Jeg ville endda tage den der er 400kr dyrere og få en c2d CPU.

Uanset hvilken af dem du vælger, skal du også have en win vista til
Avatar billede Hitman Praktikant
01. juni 2008 - 13:10 #24
Point ?
Avatar billede Hitman Praktikant
11. august 2008 - 19:42 #25
Lukker