Avatar billede kartolux Nybegynder
13. juni 2001 - 14:43 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

IIS over netværk

Jeg har Windows 2000 advanced server kørende på én maskine i mit netværk.

På en anden maskine har jeg windows 98.

Hvordan opsætter man maskinerne, så når jeg kalder localhost2 fra win 98, så køres filerne ved hjælp af IIS i windows 2000 maskinen?

P.S. Jeg har ingen dokumentation selv, da det er en gratis test-udgave af 2000, som jeg har lånt af en kammerat.

Findes der opsætnings-artikler på nettet?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. juni 2001 - 14:45 #1
En gratis test udgave? - sådan én vil jeg gerne have... :)
Avatar billede kartolux Nybegynder
13. juni 2001 - 14:48 #2
Det forstår jeg godt. Jeg er glad for min  :0)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. juni 2001 - 14:49 #3
Avatar billede kartolux Nybegynder
13. juni 2001 - 14:55 #4
Jamen, det er jo alt for mange ting på én gang. Hvor skal man starte? Er der ikke en komplet opsætnings-guide, step-by-step, et eller andet sted?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. juni 2001 - 15:12 #5
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
13. juni 2001 - 16:42 #6
  En gratis test udgave >> deved menes nok en beta :=)
Avatar billede skwat Praktikant
13. juni 2001 - 16:49 #7
jeg ved ikke om en lmhost fil er svaret....

lav en fil c:\\windows\\lmhosts

skriv
et.og.eller.andet    localhost
noget.helt.andet.nu  localhost2
Avatar billede ibob Nybegynder
14. juni 2001 - 07:58 #8
Jeg går ud fra at du har fået en 120 dages evaluering af Windows 2000 Advanced server. Det du skal gøre er at installere IIS på serveren, hvis den f.eks. hedder 192.168.1.2 og navnet er test server, så åbner du filen host i mappen %systemroot%\\system32\\drivers\\etc. Indtast en ny linie som kommer til at således ud:
192.168.1.2    testserver

Gør det samme på klienten.
Du skal nu være istand til at lave en ping på maskinnavnet. Samt at bruge IIS
Avatar billede kartolux Nybegynder
14. juni 2001 - 18:58 #9
nanoq: Tak for hjælpen med de gode links til dokumentation.

ibob: Tak - DET var løsningen - opret lige et svar, så I kan deles...  :0)
Avatar billede kartolux Nybegynder
20. juni 2001 - 23:28 #10
Tak for hjælpen. Dejligt stykke monstersoftware  :0)