Avatar billede fla8000 Nybegynder
27. december 2007 - 14:28 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Ny PC med Vista præinstalleret starter ikke op!

Hejsa.

Har her til morgen investeret i en ny stationær PC af mærket Fujitsu Siemens Scaleo P. Købt i Elgiganten for 5.000,-. Den har Vista præinstalleret og der medfølger ingen Vista DVD/CD.

Jeg sætter den til og tænder den, men det eneste der sker, er at der ikke er nogen kontakt til min monitor og efter ca. 10 sekunder kommer der et langt biiip fra PC'en og der sker ikke mere!

Har forsøgt at starte den flere gange og to gange er det lykkes mig at få et skærmbillede frem, hvor der står, at "bootmgr is missing". Denne fejlmelding har jeg naturligvis søgt efter svar på og kan se det er en "typisk" Vista fejl. Jeg vil derfor gerne vente med at anvende Vista og så bare formatere min nye PC og installere XP på den.

Men efter 20-25 startforsøg sker der altså ikke andet end biiip-lyden og intet signal til monitoren.

Hva' kan jeg overhovedet gøre, bare for at få signal til monitoren så jeg i det mindste kan formatere PC'en?

Håber meget på hjælp!

Claus
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 14:37 #1
hvis du lige har købt den, er det ikke dit problem, men butikkens...byt den.
Den skal bare virke..!!!
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. december 2007 - 14:38 #2
enig med freaken ;), ind med dyret, det skal bare virke
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 14:40 #3
ps: er dit OS præinstalleret, skal man selv lave en backup, FØR du formatere..
ellers.->> http://lifehacker.com/software/troubleshooting/vista-tip--repair-bootmgr-is-missing-error-251733.php
-
Håber det er til noget hjælp..O)
Avatar billede fla8000 Nybegynder
27. december 2007 - 14:45 #4
Jo tak.

Glemte at sige, at jeg inden første opstart åbnede kabinettet og satte et PCI-kort med flere USB-indgange i. Dermed har jeg jo brudt forseglingen, og kunne godt forestille mig, at det ville blive et problem...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 15:05 #5
så er det blot ikke en `byttesag`, men en reklemation--- du har altså 2 års reklemationsret.O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 15:09 #6
sorry..--> reklamation.(JESUS)..o)
Avatar billede fla8000 Nybegynder
27. december 2007 - 15:15 #7
Jamen jeg er bare nervøs for at Elgiganten nægter at betragte det som en reklamation, når jeg selv har været inde at pille i PC'en.. Men måske jeg skulle fedte derned.

Er der virkelig ingen der ved hvordan man ellers kan løse problemet?
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. december 2007 - 15:37 #8
du har ½ års reklamations ret, de sidste 1½ år er du pålagt at bevise det er en fejl der ikke skyldes dig selv
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 16:07 #9
jeg ville smide disken i en anden pc, lav min backup cd, af styrersystemet, også sætte disken tilbage igen, og prøve en repair.
m.m. der er recovery partition..se manualen.!
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. december 2007 - 16:26 #10
prøv at pille dit pci kort ud igen, se om den så vil starte
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2007 - 17:12 #11
Hvordan kan der stå " "bootmgr is missing". når der ikke er signal til monitor??
Avatar billede fla8000 Nybegynder
27. december 2007 - 17:21 #12
Halløj, alle.

Sorry har ikke lige fået besvaret jeres forslag, da jeg har været i Elgiganten med PC'en.

De var heldigvis meget lette at samarbejde med (eller også bemærkede han ikke, at jeg har haft åbnet for kabinettet), og jeg fik den byttet til en ny (som naturligvis/desværre var udsolgt og kommer igen den 10.januar).

Men tak for alle forslag, råd osv.

@drgonzo1: Jeg var ikke klar over, at forbrugerloven var skruet sådan sammen, som du beskriver. Det er rart at vide! Derfor får du pointene får dette svar. ;)

@bartfreak: Har desværre ikke andre PC'er med Vista

@drgonzo2: Prøvede jeg naturligvis osse

@helgec: Det var henvist til de to gange ud af 40 forsøg hvor der kom signal til monitoren.

Men nu lover jeg, at tænde PC'en inden jeg sætter diverese tingel-tangel i den.

Godt nytår!

Claus
Avatar billede fla8000 Nybegynder
27. december 2007 - 17:24 #13
.. men hvordan er det nu det fungerer med det pointsystem der? Har ikke brugt eksperten.dk siden 2003 kan jeg se... ;)

Claus
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 17:29 #14
jeg tillader mig at smide et svar..O)
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. december 2007 - 17:34 #15
Det var oprindeligt bartfreak der kom med forslag om at bytte com, så deler da meget gerne med ham, det var jo ham der kom med "løsningen" :)
Avatar billede fla8000 Nybegynder
27. december 2007 - 17:36 #16
hehe, bartfreak..

Hvis drgonzo ikk opponerer inden kl.18 så får du dem da bare... Du har jo osse brugt tid på det...

;)
Avatar billede fla8000 Nybegynder
27. december 2007 - 17:39 #17
50 hver til jer...

Tak for hjælp/råd/idéer.